úterý 6. října 2015

Opočenský jogurt

Tak tentokrát mne zlákal slogan "Opočenský jogurt. Uzrál jsem pro tebe" spolu s informací, že jde o jogurt zrající přímo ve skle. Mám jogurty zrající přímo v kelímku/skleničce ráda, takže jsem plánovala, že ho určitě vyzkouším, ale nějak jsem na něj nemohla natrefit. Až při náhodném nákupu s malé venkovské sámošce skončil v mém košíku...



Nejdřív základní údaje
Zakoupeno - Coop
Cena - 15,90 (150 g)
Výrobce - Bohemilk - Mlékárna Opočno
Složení - mléko, ovocná složka 20% (cukr, glukozo-fruktozový sirup, meruňky, broskve, modifikovaný kukuřičný škrob, jablečný koncentrát, aroma, barviva - karoteny+kukurmin, zahušťovadla: pektiny, regulátory kyselosti: kyselina citronová+citronany sodné), sušené mléko, jogurtové kultury
Nutriční hodnoty ve 100 g - 440 kJ, tuky 2,3 g, sacharidy 16 g, bílkoviny 3,8 g

Chuťově mi nepřišel špatný - je opravu hustý, že se spíš ukrajuje než nabírá, ovocné složky tam je tak akorát, navíc kombinace broskev+meruňka je moje oblíbená. Tak jako u spousty dalších ochucených jogurtů je slabým místem ovocná složka, která kromě ovoce a cukru obsahuje ještě škrob, barviva, zahušťovadla.... To, že, je jogurt ve skleničce je tak trochu plus (hodí se mi na domácí marmelády) i mínus (kdo to má tahat - tedy pokud by těch jogurtů kupoval víc, jeden zas takový problém není). A moc potěšující není ani cena - bez desetníku 16 Kč za 150g mi přijde docela hodně, taková bomba zas ten jogurt není.
Já většinou kupuji bílé jogurty a jím je buď jen tak nebo si do nich "něco" (domácí džem, cornflakes, musli) přidám. Ochucené jogurty beru jen občas pro zpestření (domácí meruňkový džem třeba nemám) a asi to tak zůstane dál. A u těch ochucených dám asi přednost své oblíbené Hollandii, která má myslím o něco lepší složení a cenově vyjde v podstatě stejně. Kdybych to měla shrnout, tak propadák to není, ale nic extra - takový průměr.

Hodnocení 6/10

Žádné komentáře:

Okomentovat