středa 29. dubna 2015

Raw tyčinky Bombus a Lifebar

Na začátek možná trochu teorie ... (aneb co jsem si o raw stravě přečetla na netu)
Raw food jsou potraviny připravené bez tepelné úpravy (resp. tepelná příprava probíhá vysoušením do max 45°C), Raw výrobky jsou obvykle připravovány mixováním, klíčením nebo oním zmíněným vysoušením. Díky tomu by si měly raw výrobky zachovat maximum vitamínů, enyzymů a dalších nutričně důležitých látek. Výrobci raw výrobků deklarují použití kvalitních přírodních surovin bez přidaného cukru, konzervačních látek.



Tyčinka Bombus Cocoa & cocoa beans

Na tuhle tyčinku jsem narazila náhodou, když jsem si z práce vyběhla koupit něco k jídlu. Upoutala mne neznámá značka a tak jsem si řekla, že ji vyzkouším (tedy - neznámá značka to byla evidentně hlavně pro mne, protože jsem na ni narazila během krátké doby na minimálně dvou blozích Usmívající se). Z asi tří příchutí, které zrovna měli, jsem si vybrala kakao s kakaovými boby, protože to voní čokoládou a čokoládu, tu já můžu... Musím říci, že tahle příchuť je brutálně hořká a tomu, kdo nemá rád hořkou čokoládu bych ji asi nedoporučila (kolegyně vyzkoušela jinou příchuť a ta prý naopak byla docela dost sladká). Mně ale tahle kombinace kakaa a kakaových bodů chutnala (ovšem je třeba říci, že jsem čokoholik, který se řídí zásadou čím víc % čokoláda, tím lépe). Obsahuje jen přírodní suroviny, což je samozřejmě plus. Oproti Lifebarce má víc sacharidů, míň bílkovin (drobné mínus, ale pořád je to takový tyčinkový standard). Z chuťového srovnání s Lifebarkou (aspoň tedy s tou s green proteinem) zas vychází o malinko lépe. Jen by mi možná vyhovovalo o něco menší balení - jako svačina mi tyčinky kolem 30 g přijdou akorát, tahle má cca o půlku víc.
A základní údaje
Zakoupeno - Biomarket Vacek
Cena - 25 Kč (50 g)
Složení - datle 73%, kakaové boby 18%, kakao 9%.
Nutriční hodnoty ve 100 g - 1568 kJ, tuky 11 g, sacharidy 66 g, bílkoviny 6 g

Hodnocení 9/10



Tyčinka Lifebar - chocolate + green protein

Koupila jsem ji tak trochu omylem. Před časem jsem v jedné zásilce projektu Zajíci v krabici dostala skoro stejnou - čistě čokoládovou a chutnala mi. Takže když jsem tyhle tyčinky uviděla u nás v krámku se zdravou výživou, zaradovala jsem se a automaticky jsem sáhla znovu pro příchuť "chocolate" (a vesele při tom přehlédla dodatek "green protein").
Nicméně ani tak jsem nelitovala. Měla trochu jinou chuť, takový zvláštní "ocásek", ale převládala chuť čokolády a na to, že základem jsou datle, mi rozhodně nepřišla přeslazená. Na tyčinku má docela slušný obsah bílkovin, plusem je i složení (žádné konzervanty, bio suroviny). I u ní bych uvítala o něco menší balení.
A základní údaje:
Zakoupeno - krámek s biopotravinami (u nás na sídlišti)
Cena - 29,90 (47g)
Výrobce - Lifefood Czech Republic s.r.o.
Složení - datle, mandle, prášek z konopné bílkoviny* (10 %), dýňové semínko, mandlová pasta, raw čokoláda (9 %; kakaová hmota, kakaový prášek nepražený, obsah kakaové sušiny 100 %, obsah kakaového másla 34 %), panenský kokosový olej, spirulina prášek(1 %), mletá vanilka. Suroviny pochází z ekologického zemědělství
Nutriční hodnoty ve 100 g - 1707 kJ, tuky 22 g, sacharidy 37 g, bílkoviny 15 g

Hodnocení 8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat