středa 6. května 2015

Čaje, čaje, čaje .. aneb sběratelská vášeň

Už jsem v úvodním článku zmiňovala, že sbírám čajové přebaly. Kupodivu nejsem jediný takhle "postižený" šílenec. Je nás (aspoň těch, co o sobě víme) kolem 150. Tedy v Čechách, třeba v Holandsku je tenhle sběratelský obor rozšírený mnohem víc.




Čaje se povětšinou prodávají v krabičkách po 20 ks, takže jednak vzniká otázka, co s tím zbytkem. A taky si jeden nemůže koupit všechno, že Mrkající. Proto to funguje tak, že ten si koupí to, ten zas tohle .... A pak se sejdeme a vesele handlujeme. Sběratelských setkání se koná povícero, ale dvakrát do roka pořádáme velkou sběratelskou burzu v Praze. Na tu váží cestu i třeba sběratelé z Moravy a občas i z větší dálky (letos třeba z Holadnska, Polska a Slovenska). Na burze to vypadá asi takto:

.

Spousta krabic plných prázdných čajových přebalů a nemálo krabiček s plnými čajovými sáčky. A nad nimi sběratelé (tedy spíš sběratelky - tahle vášeň je v tuzemsku spíš doménou žen, byť i pánové se najdou) hrabošící a hrabošící

Z každé burzy si vždycky do sbírky donesu spoustu novinek do sbírky. A z té poslední, která byla jubilejní dvacátá jsem si tentokrát donesla k i hodně plných čajů. To proto, že všichni sběratelé mají čajů k vypití nadbytek a nestačí je odpíjet. Tak vyměňují přebaly rovnou i s obsahem - ušetří si tím práci při "odsáčkovávání" a následném shánění zájemců o vypití nadměrných zásob. Doma jsem tedy na koberec vysypala takovouto slušnou hromadu obsahující čaje plné i prázdné přebaly.


Z té jsem pak vytřídila slušnou hromadu čajů k vypití. Černé a zelené bez příchutě budou za chvíli pryč - to jsou moje oblíbené, jahodové a třešňové vypije manžel, ale u bylinek, ostatních ovocných a čajů s příchutěmi vzniká otázka téměr nerudovská... Totiž - co s nimi? Na vypití mám doma spoustu čajů, které mi chutnají víc, vyhazovat mi je přijde líto... Většinou čaje vyndám z přebalů a pak je rozdávám v práci kolegům... U téhle várky je prvně zkusím nabídnout ve swapu - třeba taková nabídka někoho zaujme. Jinak je čeká obvyklý osud rozdávání po kamarádech... A to jsou ony...


A mě každopádně čeká jejich "odsáčkovávání", přendavání do "zipových" igelitových pytlíčků a opatřování popisky, o jaký čaj se jedná (loterii s čaji, kdy se až po zalití horkou vodou zjistí, co to je za druh, hraje rád málokdo). A pak ještě třešnička na dortu - zařazování do sbírky (ale na to už se těším - narozdíl od toho odsáčkování)

Žádné komentáře:

Okomentovat