úterý 30. června 2015

Střapaté tvarohové knedlíčky s jahodovou omáčkou

Miluju jahody. V sezóně jich sním spousty. Převážně jen tak - samotné čerstvé, bez cukru, smetany a čehokoliv dalšího. Jen občas si nějakou jahodu přikrájím do jogurtu k svačině nebo ovesné kaše ráno k snídani. Vlastně z jahod v podstatě skoro nepeču, protože mi vždycky těch hezkých čerstvých jahod přijde nějak líto...
Dneska jsem ale udělala výjimku a k večeři knedlíčky s jahodovou omáčkou. Je to poměrně rychlý a velmi jedlý recept.




Na dvě porce potřebujeme
250 g tvarohu (já měla odlučněný vaničkový z Lidlu, ale určitě to půjde i z polotučného nebo tučného)
1 vejce
špetku soli
asi 6 - 8 lžic dětské krupičky
asi 500 - 600 g jahod
1 - 2 kávové lžičky škrobové moučky
cukr podle chutí (já dala myslím asi 2 lžíce, ale záleží kromě chuti i na sladkosti jahod)
Začneme omáčkou - jahody omyjeme, odstopkujeme a překrájíme na menší kousky. Podlijeme trochou vody (stačí opravdu malinko - pustí šťávu) a posypeme cukrem. Necháme dusit na malém plameni. Když pustí šťávu, tak odebereme pár lžic, necháme zchladnout a rozmícháme v ní škrobovou moučku. Nalijeme zpátky do jahod a provaříme.
Na knedlíčky utřeme v misce tvaroh se žloutkem a špetkou soli a vmícháte dětskou krupičku (já dávám že začátku vždycky asi 2/3 uvedeného množství a pak přidávám podle potřeby). Z bílku vyšleháme snih, opatrně ho vmíchátme do tvarohové směsi a podle potřeby vmícháte zbytek krupičky (těsto by nemělo být tuhé, ale nemělo by taky příliš lepit). Pomocí dvou kávových lžiček tvořííme malé knedlíčky a házííme je do vroucí vody. Od chvíle, kdy vyplavou na hladinu, se vaří asi 5 - 8 minut (pro kontrolu jeden vyndáme a překrojíme). Vyndáme děrovanou naběračkou přímo na talíře a polijeme horkou jahodovou omáčkou. My jsme si k tomu na talíř přidali ještě kopeček (nebo spíš kopec) ušlehané mírně oslazené smetany.
Hotové knedlíčky vypadají díky tomu, že se tvarují z nepříliš hustého těsta jen pomocí lžiček, poněkud otřepaně, ale chuťově jsou moc dobré - měkké a krásně ladí s horkou jahodovou omáčkou.

(Foodstylista ze mne holt už nebude, zvlášť když mám hlad a fotím chladnoucí večeři)

Žádné komentáře:

Okomentovat