středa 30. září 2015

Tvarohové knedlíky se švestkami

Podzim je i obdobím švestek. A naše švestka na chalupě letos plodí stejně šíleně jako cukety. Víkend jsem na chalupě strávila výrobou povidel (a obávám se mne ještě čeká druhé kolo Smějící se) - tam jich padne opravdu spousta. Nicméně nějaké švestky jsem si přivezla domů a kromě prosté konzumace došlo i na oblíbené švestkové knedlíky. Ty z tvarohového těsta jsou rychlé a super jednoduché.




Suroviny: 1 vanička tvarohu (většinou používám odtučněný), 1 vejce, cca 250g dětské krupičky, špetka soli. A samozřejmě švestky.
Postup je jednoduchý - tvaroh smícháme s vejce a přidáme krupičku. Zpracujeme, pokud se těsto lepí, přidáme ještě trochu krupičky (a kdo nemá, jak říká Babica, dá hrubou mouku - ale s krupičkou se mi líp pracuje). Vhazujeme do vařící vody a vaříme asi 15 min. My doma podáváme s cukrem a tvarohem (manžel) nebo s cukrem a zakysanou smetanou (já).
Stejný recept používám i na meruňkové knedlíky.


Ukouleno, jen vhodit do hrnce. A talíři ...

(Fotky nic moc, uznávám. A příště před focením utřu tu vyteklou šťávu - úplně esteticky to nevypadá... To jsou ty konce, když člověk neumí moc fotit a ještě má hlad jak vlk a tudíž spěchá ....)

Žádné komentáře:

Okomentovat