neděle 15. listopadu 2015

Handmade original

Z názvu swapu Handmade original je asi jasné, že jeho obsahem měly být vlastnoručně vyrobné dárečky. Nevím, kde jsem vlastně sebrala odvahu se do toho swapu přihlásit, když jsem na většinu rukodělných prací levá jak turecká šavle... Navíc swap vyhlásila Blanka, o které z hodnocení vím, že je moc šikovná (už jsme spolu uskutečnily Čajový swapík, tak jsem její hodnocení měla přečtené). Do swapu jsem se tedy hlásila s tím, že z mé strany by šlo o dárečky jedlé, protože jedna z mála rukodělných činností, které mi jdou, jsou činnosti kuchyňské.... Kupodivu si mne Blanka vybrala



Část věci, které jsem do swapu Blance nachystala, pochází z úrody, kterou nám letos nadělila zahrada na chalupě. Jak jsem psala Blance - většina surovin zaručeně eko- bio-, protože u nás jednak skoro dávají lišky dobrou noc a navíc zahradu až tak moc úplně nestíháme, takže je trochu ponechána sama sobě. Vzdor tomu se nám letos docela urodilo... A z té úrody ve swapu pro Blanku skončilo tohle:
Švestková povidla - nejdřív pomalu pečená v troubě, pak dodělaná na sporáku. Osvědčený recept, který děláme už spoustu let.
Džem z blum - ten jsem dělala letos poprvé - při ochutnávce při plnění skleniček chutnal překvapivě dobře. Aspoň tedy mně.
Čatní ze švestek s chilli - experimentální kombinace švestek, cibule, doplněná rajčaty a paprikou a doplněná trochou chilli se ukázala jako docela zajímavá a nám ke grilovanému masu chutnala tak, že jsme udělali ještě druhou várku.
Džem z aronií (černé jeřabiny) - ten jsem taky zkoušela letos poprvé. Měl by být samý vitamín... Má malinko natrpklou chuť, ale do jogurtu je skvělý.
Červená řepa ve sladkokyselém nálevu - to je naopak osvědčený recept, který děláme pravidelně (pokud nám řepu nesežerou myši)
Sušená jablka - náš oblíbený způsob, jak se vypořádat s úrodou letních jablek, a ještě oblíbenější mlsek.
Sušené houby - letos tedy úroda v okolních lesích moc nebyla, ale něco jsme přece jen našli
A balíček jsem doplnila dvěma doma pečenými výtvory, kterými byly
Koka sušenky - upečené podle receptu z blogu Pradobroty
Sýrové krekry - recept, včetně inspirace na zajímavé tvarování byl z téhož zdroje
Posledním kouskem ve swapu byl vzorek doma míchaného musli, do kterého jsem tentokrát dala vločky, mandlové plátky, rozinky,chia semínka, mleté konopné semínko, slunečnicová semínka, sekanou 74% hořkou čokoládá a trochu sekaných pražených kakaových bobů).
No a pak jsem se za tuto kombinaci výrobků tiše proklela, když jsem přemýšlela, jak to zabalit, aby všechny části swapu transport přežily. Protože balit do jedné krabice křehké sušenky a sklenice džemem a to vše svěřit České poště.... - to byla docela výzva. Nakonec jsem dala přednost praktičnosti balení před krásou a namísto krásného balicího papíru jsem při balení pracovala spíš s bublinkovou fólií a hromadou zmačkaných novin. A snad se povedlo - aspoň si Blanka nestěžovala, že by jí z něčeho přišly střepy nebo drť.


No a já musím řícim, že když jsem otevřela balík od Blanky a začaala rozbalila jednotlivé balíčky, tak jsem se zmohla jen na nadšené "jé" už u prvního balíčku a mé nadšení se s každým dalším balíčkem jen zvětšovalo. Tolik krásných věcí... Blanka je opravdu neuvěřetelně šikovná a vyrobila pro mne nádherné věci
Nahřívací polštářek s motivy činských znaků (černý - na fotce mi vyšel trochu do zelena, asi díky blesku.
Zápisníček s deskami ze stejné látky jako polštářek
Roztomilé hvězdičky - ozdoby na stromeček
Drátkovaný stromeček s ametystem - ten se mi líbí hrozně moc. Mám drátkované věci ráda a stromeček je fakt krásný
A dostala jsem i něco k jídlu - zelný salát s červenou řepou (i s receptem na sklenici), který ráda vyzkouším, protože mi červená řepa chutná, ale v téhle úpravě jí doma neděláme.
A milé bylo i to, že Blanka ke swapu přidala i pár čajových přebalů pro mou sbírku.



Musím řici, že Blanka mi svým swapem udělala hroznou radost a líbilo se mi všechno, co pro mne vyrobila, A byl to snad nejhežčí swap, který jsem zatím uskutečnila.. Nezbývá mi, než doufat, že i Blance se moje výrobky taky aspoň trochu libily - nebo tedy spíš, že jí chutnaly ...
Hodncení - 10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat