úterý 5. září 2017

Co jsem taky ochutnala 20

V srpnu se mi ve složce nazvané "Ochutnáno" sešlo opravdu hodně fotek. Ale docela se to hodí - tento článek ze série o tom, co jsem ochutnala, je totiž tak trochu jubilejní - už dvacátý v pořadí (tak trochu mi nepříjemně připomíná, jak čas letí, protože mi to přijde jen nedávno, co jsem s tímto typem článků začala).
Ale protože fotek je hodně, tak pojďme rovnou na ně...



Třešňový sirup Mai-Tai (Jupí)

Koupeno - Brandnooz box. Balení - 0,7 l. Cena - 59,90 (doporučená)
Zajímavá třešňová chuť, nejvíc mi chutnal s vychlazenou sodovkou. Kupovat si ho nebudu, protože vodu se šťávou si v podstatě nedělám (o výjimce bude řeč dále), ale špatný sirup to není. A manžel s ním je spokojen velmi.
7/10

Sirup Melounové mojito (Jupí)

Koupeno - Brandnooz box . Baleni - 0,7 l. Cena - 56,90 (doporučená)
Zaponemut ve špajzu z loňského boxu čekal na svou příležitost rok. Vůbec nechápu, proč jsem ho loni po ochutnání nespotřebovala. Normálně si sirup do vody nedávám, ale tenhle mi tak chutná, že jsem ho během měsíce v práci postupně vypila. Není nejlevnější (i když třešňový ze stejné řady z letošního boxu má doporučenou cenu ještě o 3 Kč vyšší), ale chutnal mi tedy moc.
9/10

Mattoni Spritz

Koupeno - Brandnooz box . Baleni - 1,5 l. Cena - 18,90 (doporučená)
Má pomerančovou chuť s nahořklým nádechem. Nechutnal ani synovi ani manželovi. Mně hodně vychlazený nepřišel nejhorší (nemám ráda příliš sladké pití), ale neoslovit mne tak, že bych si ho koupila znovu.
6/10

Jogurt řeckého typu Pomeranč a citron s medem (Kunín)

Koupeno - Albert. Balení - 175 g. Cena - 14,90 (akce)
Příchuť jogurtu, která mi přišla zajímavá a kvůli které jsem si jogurt koupila, mne totálně zklamala. Jednak se mi zdála strašně umělá a jednak jsem v ní vůbec necítila pomeranč ani citron, jen ten umělý med.. Takže mi vlastně zkazila jinak docela dobrý bílý jogurt.
3/10

Mango Fruchtsnitte Bio (DM drogerie)

Koupeno - DM drogerie. Balení - 40 g Cena - 27,90
Tyčinka vyrobená ze surovin z bio zemědělství v tzv. jedlém papíru. Má 88% podíl ovoce (datle, mango, meruňky), zbytek jsou kešu, kokosový tuk a ten jedlý papír (označený jako oplatka). Já bych se obešla bez toho jedlého papíru (i když uznávám, že díky tomu se tyčinka líp jí, protože se nelepí na ruce), ale jinak mi moc chutnala. Není suchá a díky mangu má zajímavou trochu nakyslou chuť. Jen cena je trochu vyšší, ale to je daň za bio suroviny.
9/10

Just fruit - malina (Nutratrend)

Koupeno - Albert. Balení - 30 g. Cena - 14,90 (?)
Další tyčinka v jedlém papíru. Už jsme měla několik jejích verzí, vesměs mi chutnaly, stejně jako tato. Má zřetelnou malinovou chuť, dobře se jí a není to žádná dusivka. Balení je tak akorát na malou svačinku. Jen složení není úplně ideální (palmový tuk, přidaný cukr...).
7/10

Yogurt con naranja de Sevilla (Sol Mar)

Koupeno - Lidl. Balení - 135 g. Cena - 16,90
Nepříliš hustý jogurt s pomerančovou složkou, která není vmíchaná do jogurtu, ale je na dně skleničky. Příchuť pomeranče je docela patrná - ovocné složky je tam přiměřeně. Ale chuťově mne nenadchl tak, že bych si ho koupila znovu - řekla bych, že poměr cena-výkon tak úplně neopovídá (cena bude asi ovlivněná i tím, že je balený do skla).
5/10

Questo fresco (Sol Mar)

Koupeno - Lidl. Balení - 4x 62,6 g Cena 34,90
Čerstvý sýr ze španělského týdne mne nijak moc nenadchl. Má trochu pudinkovou konzistenci (u čerstvého sýra jsem čekala spíš tvarohovitou) a takovou nijakou chuť. Šikovné je balení v malých kelímcích.
5/10

Bio Čoko-kokosky (Biofarma Zemanka)

Koupeno - swap. Balení - 100 g. Cena - ?? (podle netu kolem 40-45 Kč)
Miluju čokoládu, mám docela ráda i kokos. A v tomto případě je spojení obého super - kokosky jsou křehké, je v nich cítit chuť čokolády i kokosu… No prostě mi moc chutnaly (měla jsem co dělat, abych nesnědla celý sáček na jeden zátah). A sympatické je i to, že jsou bio, slazené třtinovým cukrem a čokoláda je z fair trade zemědělství.
10/10

BioCreamy Yogurt Mango&vanilla( Milbona)

Koupeno - Lidl. Balení - 150 g. Cena - 16,90 (akce)
Smetanový bio jogurt s příchutí manga a vanilky koupený v rámci Biotýdne v Lidlu mne docela zklamal. Mangová příchuť byla docela nevýrazná a v kombinaci s vanilkou mi neseděla. Navíc výrobek má uvedený obsah 20% ochucující složky, ovšem jen 9% z toho je mango, hned jako druhá je uváděna pitná voda… (a nejspíš v důsledku toho jsou ve složení i škroby, což by u smetanového jogurtu bylo jinak nejspíš zbytečné). Takže za ty peníze určitě příště ne.
4/10

Celozrnné sušenky jahodové s chia (Rej)

Koupeno - swap. Balení - 34 g. Cena - ?? (podle netu kolem 10 Kč)
Balení obsahuje 4 tenké sušenky s vysokým obsahem vlákniny. Chuťově jsou takový průměr, jahody v nich rochu cítit jsou a nejsou přeslazené. Nezklamaly ani neoslnily. A u výrobce, který se profiluje heslem "Víte, co jíte" bych čekala, že do sušenek nenacpe glukózový sirup, který je levnou, leč z výživového hlediska neúplně ideální alternativou cukru.
6/10

Hořká čokoláda s konopným semínkem (Pekas)

Koupeno - swap. Balení - 100 g. Cena - ??? (podle netu kolem 80 Kč)
Čokoláda obsahuje 70% kakaa a namísto cukru je slazena maltitolem (syntetické sladidlo). Konopné semínko je "nalepené" na spodní straně čokoládové tabulky (takže se docela sypalo dolů). Na jídlo mne moc nezaujala - většina semínek je nelounaných a to mi nevyhovovalo. Ale do ovesné kaše byla docela fajn - tam mi ta semínka nevadila.
7/10

BBQ Sušená rajčata krájená Efko

Koupeno - Brandnooz box. Baleni - 175 g. Cena - 42,90 (doporučená )
Sušená rajčata v oleji mám ráda a chutnala mi i tato s lehce kouřovým nádechem. Objevem pro mne bylo, že se prodávají sušená rajčata i krájená - dřív jsem na ně nikde nenarazila.
10/10

Steaková horčice Boneco

Koupeno - Brandnooz box. Balení - 260 g . Cena 28,90 (doporučená)
Steakovou hořčici jsem vyzkoušela do vajíčkové pomazánky a do salátu z cukety - v obojím se osvědčila. Je lehce štiplavá, jsou v ní cítit celá horčičná semínka, přídavek papriky jsem až tolik nezaznamenala. Vypadá to, že u nás se spíš využije do pomazánek a marinád než k masu. Ale špatná není.
7/10

Tyčinky se sýrem a solí Havlík

Koupeno - Brandnooz box. Balení - 90 g. Cena 12,90 (doporučená).
Takové opravdu hodně obyčejné tyčinky s nevýraznou chutí, ve které ani není moc patrný sýr. Plusem je sypání hrubou solí - to mám ráda. Ale jinak - nic moc.
5/10

Grillled mackerel filets (Rio Mare)

Koupeno - Brandnooz box. Balení - 120 g. Cena - 89,90 (doporučená)
Filety z makrely v olivovém oleji jsem snědla s pokrájenými rajčaty a tahle kombinace mi chutnala. Celkový obsah masa je 87%. , jde opravdu o filety (ne drť rybího masa) a jsou vyfiletované dobře - neobjevila jsem žádnou kostičku. Jako železná rezerva je to fajn, ale znovu si ji koupím nespíš jediné, až na ně narazím někde v akci. Ta doporučená cena se mi zdá hodně vysoká (za stejnou jsem koupila tuhle čerstvé filety ze pstruha na večeři pro dva).
8/10

West country luxury yoghurt Coconut&dark chocolate (Marks&Spencer)

Koupeno - Marks&Spencer. Balení - 150 g. Cena - 18 Kč (v akci)
Smetanový jogurt s příchutí kokosu a kousíčky hořké čokolády. Vypadal trochu jako stracciatella a měl výrazně kokosovou chuť. Na běžné kupování to nevidím - jak kvůli ceně (normálně je ještě asi o 6 Kč dražší), tak kvůli tomu, že je to docela kalorická bomba. Ale dobrý byl...
8/10

Mousse au Chocolat (Dr. Oetker)

Koupeno - Brandnooz box. Baleni - 50 g . Cena - 20,90 (doporučená)
K polotovarům na dezerty mám poměrně rezervovaný přístup, ale tento na čokoládovou pěnu mne příjemně překvapil. S přidáním 150 ml mléka se se vytvoří čokoládová pěna, která je stejná jako ty, co se dají koupit v kelímku. Stačí tři minuty šlehat elektrickým šlehačem a pak nechat ztuhnout v lednici. Poměr cena - výkon mi v tomto případě přijde velmi dobrý. Určitě si tento výrobek ještě koupím, protože čokoládovou pěnu máme s manželem oba rádi.
10/10

Ketchup bez přidaného cukru (Kand)

Balení - 300 g. Cena 24 Kč - (doporučená)
Použila jsem ho při výrobě cuketové směsi na topinky. Jde o kečup, který je namísto cukru doslazen přírodním sladidlem stévie. Chuťově mi přišel jako normální kečup, záměnu cukru stévií jsem na chuti nijak nepoznala.
6/10

Hradecké tyčinky (Canto)

Koupeno - Brandnooz box. Baleni - 100 g. Cena - 16,90 (doporučená)
Tyhle tyčinky se solí a kmínem jsou docela fajn. Jsou silnější, takže je do čeho kousnout a chuťově mi vyhovují, stejně jako dostatečné sypání hrubou solí.
7/10
Tentokrát se na propadák měsíce kvalifikoval jogurt řeckého typu pomeranč a med z Kunína a za ním v těsném závěru bio jogurt Milbona s mangem a vanilkou a čerstvý sýr Sol mar. Nicméně tento měsíc bylo víc věcí, které mne zaujaly pozitivně - asi nejvíc krájená sušená rajčata od Efka, kokosky z pekárny Zemanka, sirup Jupí s příchutí melounvé mojito nebo čokoládová pěna od Dr. Oetkera.
Zaujalo vás něco? Nebo některý výrobek máte už vyzkoušený?
(Každopádně, pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv, protože tentokrát je to fakt dlouhé)

Žádné komentáře:

Okomentovat