úterý 19. září 2017

Tvarohový koláč s hruškami

Hrušky jsou typické podzimní ovoce a já z nich kupodivu nikdy nic nepekla. Nemám zdroj domácích a kupované jsem vždycky zvládla sníst jen tak. V rámci sobotního nákupu jsem si koupila pár hrušek - jen tak na svačinu do práce. Ale pak najednou dostala chuť si něco s hruškami upéct. Žádný osvědčený recept jsem pochopitelně neměla, tak jsem prohlédla lednici a zkusila najít na netu něco, co by se dalo upéct z doma dostupných surovin. A protože jsem měla tvaroh, tak jsem se nakonec rozhodla pro následující recept, který jsem našla na blogu Snědeno.



Suroviny na těsto
250g hladké mouky
100 g másla
70 g moučkového cukru
2 lžíce kakaa
1 vejce
1/2 balení prášku do pečiva
špetka soli
Suroviny na náplň
200 ml mléka
20 g cukru krupice
1/2 vanilkového lusku (víc doma nebylo, asi by to sneslo i celý)
1 ks vanilkový pudink
250 g měkkého tvarohu (použila jsem kostku ve staniolu)
1 vejce
špetka soli
hrušky (já spotřebovala 2 velké)
mandlové lupínky (přiměřeně)


Smícháme sypké suroviny na těsto, přidáme vejce a na kousky pokrájené máslo a zpracujeme na těsto. Propracovávala jsem rukou a těsto je opravdu hodně drobivé. Kouskek těsta si necháme na posypání. Zbytek rozprostřeme, resp. namačkáme do vymazané a vysypané formy. Já koláčovou formu nemám (asi bych měla napravit), zato mám formičky na tartaletky, které nepeču, takže jsem použila ty. Těsto vyšlo na čtyři kousky.


Na náplň prošleháme tvaroh, vejce, mléko, pudinkový prášek, cukr a vyškrábnutou dužinu vanilkového lusku. Směs vylijeme na těsto. Hrušky oloupeme, vykrojíme jádřince a hrušky nakrájíme na širší plátky. Ty rozložíme na náplně a posypeme rozdrobeným zbytekm těsta a nasekanými mandlemi.

Žádné komentáře:

Okomentovat