úterý 12. ledna 2016

Agahta Christie - Cestující do Frankfurtu

Tuhle knížku jsem dostala k Vánocům a pustila jsem se do ní hned další den, protože Agahtu Christie a její detektivky miluju. Četla jsem od ní detektivek už hodně - ať už s Hercule Poirotem, tak se slečnou Marplovou, ale i třeba s Tommym a Pentličkou. Takže na tuhle novou knížku, která v češtině vyšla poprvé (ač ji autorka napsala už v r. 1970) byla docela zvědavá, i když detektivní romány se špionážní zápletkou (jak byla kniha anoncována) nepatří zrovna k mým nejoblíbenějším (rozhodně ne v díle A. Christie).



Z anotace knížky:
Špatné počasí, souhra okolností či pečlivě naplánovaná akce - co způsobilo, že sira Stafforda Nye, chytrého, ale nedoceněného pracovníka ministerstva zahraničí, oslovila na frankfurtském letišti neznámá žena s žádostí, aby kvůli ní riskoval pověst, a možná i život? Sir Stafford jí vyhoví - a od té chvíle se nepřestává divit, do jak nebezpečné hry se dostal. Jde o budoucnost světa, postupně ovládaného mládeží holdující kultu násilí a destrukce. Je možné je zastavit? Kdo za tím vším stojí? A co s tím má společného Staffordova prateta Matilda?

Musím říci, že tohle dílo A. Christie mne vůbec neoslovilo. Ze začátku vypaddala sice zápletka zakjímavě, ale s přibývajícími stránkami se jak zápletka, tak děj stávaly čím dál víc vykonstruovanými a málo věrohodnými. Navíc příběh nemá moc spád a i samotné rozuzlení mi přišlo překombinované a ne úplně vyjasněné. Knihu jsem sice dočetla, ale jen proto, že nejsem zvyklá knížky odkládat nedočtené. Tenhle román mne fakt zklamal a považuji ho za to nejslabší, co jsem od A. Christie četla.

Žádné komentáře:

Okomentovat