středa 6. ledna 2016

Polníčkový salát s mandarinkou

Ne, nedala jsem se od Nového roku na zeleninovou dietu, ale saláty mám ráda a tenhle polníčkový mne chuťově zaujal a už jsem ho dělala několikrát. Takže se o recept podělím Usmívající se, i když je vlastně třeskutě jednoduchý, vlastně je na tom asi zajímavá jen ta chuťová kombinace. Ani vlastně nevím, jestli jsem ten recept někde objevila nebo jestli to byla nějaká náhlá inspirace, když jsem si před asi rokem poprvé koupila polníček .




Suroviny (na jednu porci) - 2 hrsti polníčku, menší mandarinka, 2 lžičky medu, 2 lžičky octa balsamico, 2 lžičky olivového oleje, sůl
Polniček rozdělíme na jednotlivé lístky a dáme do misky. Mandarinku oloupeme, rozdělíme na dílky a pokud možno odstraníme bílé blanky (zas nijak moc se s tím nepářu - jedovaté nejsou Mrkající). Dílky ještě překrájíme na menší kousky (tak na třetiny), odstraníme případná jadérka a přidáme k polničku. Na zalivku smícháme v misce med, olej a balsamico tak, aby se všechny suroviny spojily. Před podáváním salát osolíme podle chuti, pokapeme zálivkou a promícháme.
Variantou je vmíchat do salátu ještě nadrobno pokrájené pečené nebo grilované kuřecí maso (obvykle takto "recykluju" nějaký zbytek) - když se k tomu přidá celozrnná bageta, tak už to je "regulérní" (a přitom lehké) jídlo, třeba rychlá večeře.

Žádné komentáře:

Okomentovat