pondělí 25. ledna 2016

Plněné zapečné brambory

K uvedenému jídlu mne inspiroval recept v prosincovém čísle časopisu Albert, co stejnojmený řetězec dává ve svých prodejnách zdarma (a já teď dokonce dvakrát za sebou trefila při nákupu, že ho ještě měli). A kupodivu tam někdy nebývají úplně marné recepty. Oproti receptu v časopise jsem trochu upravila suroviny a způsob servírování (originál lze najít zde).




Suroviny: 6 větších brambor, 3 plátky slaniny (cca 60 g), 75 g Nivy, 3 lžíce zakysané smetany (asi 50 až 60 g), sůl

Brambory jsem uvařila ve slupce, po vychladnutí překrojila po délce napůl a lžičkou opatrně vydlabala a uvnitř malinko osolila. Vydlabané vnitřky brambor jsem dala do misky a trochu pomačkala vidličkou. Slaninu jsem nakrájela na kostičky a osmažila na pánvi. Přesypala jsem ji na talířek vyložený papírovou utěrkou a nechala vsáknout nadbytečný tuk. Nivu jsem nakrájela na drobné kostičky, spolu se slaninou a zakysanou smetanou přidala do misky k rozmačkaným bramborám, malinko přisolila (opatrně - slanina i Niva jsou slané samy o sobě). Všechno jsem smíchala (výsledek měl zhruba konzistence šťouchaných brambor) a směs jsem naplnila do vydlabaných půlek brambor. Ty jsem vyskládala na plech a nechala asi 15 minut zapéct ve vyhřáté troubě (asi na 230°).
Podávala jsem s domácí nakládanou řepou (bohužel se letos moc neurodilo, takže bude brzo pryč). A když tak na ně koukám, tak jsem je na to focení mohla ještě něčím přizdobit (ale chuťově byly dobré i tak).



Žádné komentáře:

Okomentovat