sobota 16. července 2016

Banánová zmrzlina

Tip na banánovou zmrzlinu jsem kdysi četla na nějakém fitness blogu. A vzpomněla jsem si na něj, když mi nedávno na chalupě zbyly dva už poměrně přezrálé banány. Nemám hodně zralé bnaány moc v oblibě, tak jsem přemýšlela co s nimi...
A pak se mi vynořil z paměti právě ten tip na banánovou zmrzlinu. A hned jsem ho zrealizovala. Je to takový recept - nerecept, protože ingredience je jen jedna a postu taky není vrchol složitostiMrkající. Ale je to docela dobrý způsob, jak si zamlsat bez jakéhokoliv přidaného cukru. A teď v lédě se nějaké ochlazení hodí.



Potřebovat budete překvapivě banány - spíš zralejší. A pak už jen tyčový mixér. Banány dejte do mrazáku a nechte je skoro zmrznout. A neudělejte to jako já poprvé, kdy jsem banány strčitla do mrazáku celé - jdou totiž pak zoufale blbě špatně loupat. Takže banány nejdřív oloupejte a nakrájejte na plátky a teprve potom je dejte na talířku nebo mističce do toho mrazáku.
No a pak už jen zmrzlé plátky banánu přesypte do nádoby k tyčovému mixéru (pokud vám zmrzly úplně na kost, nechte je malinko povolit) a mixujte, dokud se vám nepovedte banány rozmixovat na hladkou kašovitou hmotu (je dobré trochu tomu pomoci tím, že banány v průběhu mixování promícháte lžící). Výsledkem je prima studená "zmrzlina" (v konzistenci tak akorát rovnou k jídlu) - už zbývá jen přendat do mističky, ozdobit (já tentokrát volila jahody) a servírovat.
Nostalgicky mne to vrátilo do dob, kdy jsem na "banánovou" chodila stát frontu k Ovocnému baru na Václaváku kousek pod kinem Blaník, ale to už je teda sakra dávno.


Žádné komentáře:

Okomentovat