neděle 10. července 2016

Borůvkový koláč z jogurtového těsta

Borůvkový koláč a léto - to patří k sobě... Takže když jsem zjistila, že tentokrát se v lese kousek od chalupy borůvek celkem urodilo, tak jsem překonala svou nechuť ke sběru v podstatě jakýchkoliv plodů, vyštrachala v komoře letitou (v podstatě poněkud "archivní") konvičku, plecháček a vyrazila sbírat. S mámou jsme litrovou konvičku a dva hrnky nasbíraly celkem rychle- trvalo to asi hodinku (což vydrží i nemilovník sběru lesních plodů). Původně jsem počítala, že se nám povede nasbírat tak akorát na koláč na malý plech. Nakonec jsem z nasbíraného množství udělala koláč na plech velký (cca 30x40 cm) a ještě trochu zbylo - z toho budou zítra střapaté knedlíčky - tentokrát s borůvkovou omáčkou.
No a na ten koláč jsem zvolila svůj oblíbený recept - jogurtové těsto, které je rychlé, jednoduché a vydrží docela dlouho vláčné. Kdybyste ho chtěli vyzkoušet, tak tady je recept (lze ho použít samozřejmě i pod jiné ovoce - dělám ho zejména meruňkami nebo švestkami).



Suroviny
2 kelímky ( o obsahu 150 g) bílého jogurtu
3 kelímky polohrubé mouky
1 kelímek cukru (krupice)
1 prášek do pečiva
2 vejce
Do mísy prosijeme mouku s práškem, přidáme ostatní surovniny, zamícháme a vzniklé těsto rozetřeme na plech vyložený pečícím papírem. Posypeme hustě borůvkami, mírně pocukrujeme a navrch posypeme drobenkou (na tu si smícháme rozpuštěné máslo s cukrem a hrubou moukou zhruba v poměru 2:3:4 tak, aby vzniklá hmota dělala drobečky). Pečeme cca na 200°C asi 30 až 35 minut (já to nikdy nestopuji, řídím pohledem a případnou zkouškou špejlí - na chalupě už proto, že máme letitou troubu s volbou peče málo - středně - hodně, takže nějaké nastavení na 200° nepřipadá v úvahu). No a pak už jen nakrájíme a jíme...

(Pekla jsem večer, takže fotky z pečení za moc nestojí, trochu líp vyšel jen hotový koláč focený druhý den ráno a konvička s borůvkami naopak focená ještě odpoledne)




Žádné komentáře:

Okomentovat