čtvrtek 8. září 2016

John Grisham - Advokát chudých

John Grisham je americký autor, který píše především příběhy s právnickou tematikou. Já ho jako autora sice zaznamenala, ale až do teď jsem od něj nic nečetla. A tahle se mi dostala do ruky v podstatě náhodou, když máma zmenšovala knihovnu, aby se jí vešla do menšího bytu a dost dlouho mi doma ležela v krabici s věcmi, které jsem se chystala přebrat. A zrovna, když jsem se pustila do toho přebírání, tak jsem neměla co číst... A tak došlo na tuhle knížku




Anotace knížky
Michael Brock je nadějnou vycházející hvězdou velké právnické firmy Drake & Sweeney. Nezná odpočinek, devadesát hodin týdně tráví v kanceláři a nemá čas zaobírat se ani rozpadajícím se manželstvím, ani svým svědomím. Pak se však stane společně s několika svými kolegy na pár hodin rukojmím ozbrojeného bezdomovce. Špinavý tulák policejní zásah nepřežije. Michael začne pátrat po jeho minulosti zároveň s ní odhalí podvod, do něhož je zapletena jeho vlastní firma a který měl tragické, smrtelné následky. To donutí Michaela přehodnotit svůj dosavadní život, opustit výnosné místo a pokusit se začít znovu, jinak a jinde. Třeba na ulici, třeba jako advokát chudých.

Možná jsem cynik, ale příběh hlavního hrdiny mi přišel trochu barvotiskový - jeho přerod je opravdu obrat o 180°, jak v profesním, tak v soukromém životě. Myslím, že v reálném světě se takových zlomů moc neodehrává. Ale nakonec - knížky se píšou o těch neobyčejných příbězích (byť smyšlených). Na druhé straně prostředí útulků, problematika bezdomovectví a některých jeho souvislosti mi přišly docela zajímavé. Postupně jsem se do příběhu začetla a byla zvědavá, jak se bude dál rozvíjet. Konec mne pak zas trochu zklamal - vlastně ve dvou rovinách (jak, resp. čím, to ale nebudu prozrazovat, protože mně ke čtení trochu poháněla zvědavost, jak to dopadne, a tak o to bych případné čtenáře nerada připravila). Celkově knížku hodnotím jako průměrnou.
Podle recenzí na netu patří tahle knížka spíš ke slabším, resp. hůř hodnoceným dílů Johne Grishama. Takže možná nějaký další titul od tohoto autora ještě vyzkouším - ze zvědavosti, jak pojal další příběh(y) z právnického prostředí.

Žádné komentáře:

Okomentovat