pátek 16. února 2018

Mufiny ze špaldové mouky s čokoládou a višněmi

Konečně jsem se rozhodla upéct něco ze špaldové mouky, kterou jsem našla v říjnovém Brandnooz boxu. Byla to moje špaldová premiéra, tak jsem zvolila jednoduchý recept - mufiny, které lze dělat ve spoustě variací. A protože jsem netušila, co na špaldovou mouku bude říkat pánská část rodiny, rozhodla jsem se, že mufiny vylepším čokoládou. Nakonec jsem v lednici našla ještě načatou skleničku višní v rumu, které jsem dostala od sousedky, tak jsem přidala i ty.



Suroviny
140 g špaldové hladké mouky
1 lžíce prášku do pečiva
1 lžíce kakaa
špetka soli
50 g cukru
125 ml mléka
1 vejce
40 g rozpuštěného tuku
(použila jsem zytek Ramy s kokosovým olejem, který už bylo třeba spotřebovat)
30 g nasekané hořké čokolády
2 lžíce pokrájených višní v rumu


V jedné misce jsem smíchala prosátou mouku, kakao a prášek do pečiva, přidala špetku soli, cukr, čokoládu a višně. Ve druhé misce jsem vidličkou prošlehala mléko, rozpuštěnou Ramu a vejce a všechno nalila do suché směsi. Zlehka jsem promíchala, naplnila do mufinových košíčků a pekla jsem asi 20 minut v troubě vyhřáté na cca 200°.
Musím říci, že višně s čokoládou jsou skvělá kombinace - mufiny chutnaly jak mně, tak manželovi a synovi (a to, že by v nich mohla být nějaká jiná mouka než obvykle, nezaznamenali). Já jsem si na ně ještě dávala lžičku creme fraiche, se kterým to bylo moc dobré (byť ne zrovna dietní)

Žádné komentáře:

Okomentovat