sobota 10. února 2018

Zašitá krása

"Zašitá krása" byl název výstavy patchoworku, která dnes končila na Chodovské tvrzi. Skupina autorek Ten to twelve, které se zabývají patchworkem, tu ve Velké síni vystavovala jednak svá díla z projektu "Round Robin" a jednak svá individuální díla. Výstavu pak doplňovala díla obdobné italské skupiny Patchwork idea Treviso inspirovaná prvky italské architektury, která byla k vidění v přízemí v Malé sini.



Round Robin je projekt společného šití (v tuzemsku získal název "Chodí Pešek okolo") a jeho princip spočívá ve společné práci mezi domluvenou skupinou autorek, kdy postupně přibývají jednotlivé části díla, až vznikne koletivní celek od všech účastnic. Charakter jednotlivých prací je dán návrhem a představami první autorky a ostatní se danému námětu, barevnosti, či použitým technikám přizpůsobují. Kouzlo výsledné práce spočívá v závěrečném předání hotového díla, kdy každá účastnice teprve vidí, jak kolegyně pokračovaly v jejím původním záměru.
A tady je pár fotek děl, která mne zaujala. První dva obrázky jsou díla italské skupiny, ty další pak skupiny Ten to Twelwe







Jsem ráda, že mi ještě povedlo výstavu stihnout - byť to bylo poslední den (a to jsem se na ni chystala od půlky ledna). Já bych na patchwork neměla ani dost šikovnosti ani trpělivosti, tak jsem se ráda podívala alespoň na díla jiných.




Žádné komentáře:

Okomentovat