středa 24. října 2018

Chris Carter - Jeden za druhým

Když jsem v knihovně narazila na další knížku od Chrise Cartera, tak jsem neodolala a odnesla jsem si ji domů. Předchozí dvě (tady a tady) se mi líbily, byť tedy námět sériových vražd je hodně morbidní, tak jsem předpokládala, že by se mi mohla líbit i tahle.



Vražda v přímém přenosu? A s možností rozhodnout volit mezi dvěma možnostmi, jakým způsobem oběť zemře? Tak to je základní linka tohoto příběhu. To, co původně vypadá jako hra, se stává skutečností - neznámý pachatel zveřejňuje své vraždy na webových stránkách, kde zároveň umožňuje komukoliv hlasovat o tom, jakým způsobem oběť "popraví". A pachatel není žádný počítačový amatér - jeho stránky se nedaří zablokovat ani speciálnímu týmu FBI. A detektiv Robert Hunter a jeho kolega Carlos Garcia mezitím hledají, zda oběti vražd spojuje něco, co by mohlo vést k odhalení idendity pachatele a zastavení jeho řádění.
Není to čtení pro citlívé povahy - autorova fantazie při vymýšlení bizardních způsobů provedení vražd je i tentokrát dost bezbřehá ... Způsob odhalení mi sice přišel poněkud krkolomný, ale rozhodně i tento příběh má stejně jako předchozí Carterovy knížky spád a udrží čtenáře v napětí. A navíc nastoluje otázky spojené s anonymitou internetu - kolik by se v reálu našlo lidí, kteří by byli ochotni rozhodovat o životě a smrti, respektive o způsobu smrti někoho, koho vůbec neznají? Bojím se, že by jich nebylo úplně málo...


Anotace
Když detektivu Robertu Hunterovi ze Speciální sekce vražd losangeleské policie zavolá anonym, aby se podíval na jednu webovou stránku, vypadá to jako podivný žert. Jenže online vysílaný přenos, určený jen Hunterovým očím, zachycuje popravu neznámé spoutané oběti. A volající nechce, aby se detektiv jen díval, má se zločinu také účastnit, a odmítnutí nepřichází v úvahu. Vzápětí je mrtvola neznámého nalezena, a tak se ukáže, že nešlo o trik ani počítačovou animaci.
Vydalo nakl. BBart v r. 2015

Žádné komentáře:

Okomentovat