středa 31. října 2018

Měsičnice

Zachtělo se mi vyměnit dekoraci ve váze. Hlavně díky tomu, že jsem si minulý víkend, když odjížděli z chalupy, konečně vzpoměla, že na zápraží už od léta suším ... Co vlastně?? My jsme tomu vždycky říkali penízky, ale jestli se to tak opravdu jmenuje, to jsem si nebyla jistá.



Abych zjistila, jak se rostlina, kterou jsem usušila, jmenuje oficiálně, musela jsem se poradit se "strýčkem Google" a "tetou Wikipedií". Takže teď už vím, že suchý stvol se zajímavým plody se jmenuje měsíčnice. Původem je to planě rostoucí rostlina pocházející z jižní Evropy. Nyní je rozšířená v podstatě po celé Evropě, pěstuje se i jako okrasná rostlina a její plody připomínající mince (odtud její lidový název "penízky") se používají do suchých vazeb.


Ta moje měsíčnice je měsíčnice roční (aspoň tak jsem ji identifikovala podle obrázku) a vyrostla nám za plotem u zdi domu mezi různým plevelem. A protože mi přijde opravdu dekorativní, tak schraňuji semínka, která ze suchých plodů postupně vypadávají, abych je na jaře někde na zahradě namnožila



A nakonec obrázek, na kterém je vidět, jak měsíčnice vypadá v květu

Zdroj fotky - Wikipedie

2 komentáře:

  1. Jak já ji miluji, měsíčnice má prostě své kouzlo, jen se na ni v dněšní době už obtížněji naráží...

    OdpovědětVymazat
  2. Stáňo mně se nezobrazily obrázky.

    OdpovědětVymazat