úterý 16. února 2016

Knížka a vy

Jak už jsem psala - nastalo období swapů, které mají jiné téma než jídlo (ikdyž to vypadá, že nakonec v každém aspoň nějaké jídlo bude Smějící se). Tentokrát jsem se přihlásila do swapu Knížka a vy, který vyhlásila Jitka. Podstatou swapu bylo poslat knížku, kterou už máme přečtenou, a na oplátku získat jinou od spoluswaperky. A balíček doplnit nějakou drobností.Celková hodnota měla být kolem 100 Kč. S Jitkou jsme se domluvily, že baliček doplníme nějakým svým oblíbeným drobným mlskem, který se hodí ke zpříjemnění pohody u četby.
Swap se nám povedlo zrealizovat docela rychle - balíčky jsme si zvlády vyměnit během 14 dnů.





Jitka mi psala, že má ráda psychologické romány, romány pro ženy, humor, autobiografické romány,... a že naopak nemusí thrillery, detektivky a "červenou" knihovnu. Zjistila jsem, že vybírat do swapu jednu knížku je docela těžké. Když člověk sestavuje swap z více věcí, tak je větší šance, že se alespoň s něčím trefí. Tady jsem se bála, že když se netrefím, tak Jitka bude ze swapu zklamaná, protože už není čím to vyrovnat. Nakonec jsem pod dlouhém váhání vybrala knížku Čínské blues od americké autorky Pamely Longfellow, což je román odehrávající se na začátku minulého století v San Francisku, jehož hrdinkou je krásná a bohatá Lizie.
Doplnit balíček něčím na mlsání bylo podstatně jednodušší - ze svých oblíbených mlsků jsem vybrala sušené brusinky a banánek v čokoládě. A protože k pohodě u knížky patří i šálek čaje, vybrala jsem Jitce ze svých čajových zásob pestrou směs různých druhů - černé, zelené i ovocné.
Nakonec jsem přidala ještě záložku do knihy a dopis.
Tentokrát se mi opět povedlo zapomenout swap před zabalením vyfotit, takže fotku obsahu jsem si vypůjčila od Jitky. Protože sílu na to, abych zabalené balíčky, byť byly jen dva, znovu vybalila kvůli focení a pak zas zabalila, tu už jsem tedy nesebrala....


Jitka byla s posíláním swapu rychlejší, takže já dostala její balíček dřív. A co jsem v něm našla?
Základem byla samozřejmě knížka. Jitka mi vybrala taky knížku od amerického autora - Trhák od Lawrence Sanderse. Podle anotace jde o příběh o loupeži klenotů. Detektivky patří mezi můj oblíbený žánr, tohoto autora však neznám, takže jsem zvědavá...
Jako mlsání jsem dostala brusinky v čokoládě - brusinky mám ráda (vždyť jsem je ostatně vybrala Jitce taky) a čokoládou se určitě nedají zkazit.... A i Jitka přibalila ke knize také čaj.
Pak jsem ještě v balíčku našla roztomilé keramické sluníčko (to si pověsím v práci, abych měla hezčí kancelář) a pozdrav od Jitky napsaný na pohledu jejího města.


Swap s Jitkou byl fajn - vybrala knížku z mého oblíbeného žánru a trefila se mi do chuti i s malým mlsáním (vlastně se ukázalo, že ty chutě máme docela podobné).
Hodnocení - 9/10

Žádné komentáře:

Okomentovat