pátek 12. února 2016

Tyčinky Cerea

"Tyčinka je určená pro všechny, kteří chtějí od cereální tyčinky něco víc a nebojí se ochutnat nové kombinace. I zelenina může být díky vhodné kombinaci s ostatními ingrediencemi výbornou součástí cereálních tyčinek." To píše o tyčinkách New bar Cerea výrobce.
Já jsem už jsem po nich chvíli pokukovala, protože příchutě jsou skutečně mezi ostatními tyčinkami poněkud nezvyklé, ale jsem nikdy nesebrala odvahu je koupit. Nakonec to za mne vyřešily swapy - tyčinky Cerea New bar jsem našla hned ve dvou (od Míši a od Daniely) a navíc rovnou tři různé příchutě. Získala jsme tak možnost je ochutnat a pak se rozhodnout, jestli si je budu kupovat nebo ne.






Základní údaje
Výrobce: Cerea s.r.o
Koupeno: já je měla ze swapů, ale prodávat jsme je viděla např. v drogériích DM
Cena a balení: jestli jsem si všimla dobře, pohybuje se (aspoň v tom DMku) kolem 13 až 14 Kč za 33g

Tyčinka Mrkev a celer

Nutriční hodnoty (na 100g) - 1748 kJ, T - 17,3 g, S - 58,4 g, B - 7 g
Složení - cereálie 35% (ovesné vločky 19%, rýžový crispies 16% (rýžová mouka, cukr, ječný sladový výtažek, jedlá sůl)), maltózový sirup, řepkový olej, poleva s jogurtem 9% (cukr, rostlinný tuk (hydrogenovaný palmový olej), sušená syrovátka, sušený jogurtový prášek 2%, emulgátor: sojový lecitin, kyselina citronová, přírodní identické aroma jogurtové), sojová drť pražená, tekutý invertní sirup, sušená zelenina (mrkev 2,1%, celer 1,7%), pomerančová pasta (cukr, glukózový sirup, voda, pomerančový džus - koncentrát 9,1%, regulátor kyselosti: kyselina citrónová, barvivo: kurkumin, antokyany, zahušťovadlo: pektin, xanthanová guma, aroma, přírodní aroma pomeranče, přírodní aroma, antioxidant: kyselina askorbová), zahuštěné plnotučné mléko slazené (mléko, cukr, laktóza), bramborová vláknina.
Chuťově mne nenadchla. Poleva byly naštěstí jen takové cákance cik-cak, ale stejně mi tam vadily - jogurtové polevy nemám ráda (ony taky s jogurtem obvykle nic moc společného nemají - spíš s tukem, cukrem a tak). Není z ní moc cítit ani mrkev (i když ve struktuře něco oranžového vidět bylo) ani celer. nejvýrazněší dojem jsou ovesné vločky a rýžové křupinky a sladká chuť (u čistě zeleninové příchutě bych čekala spíš chuť spíš neutrální neob do slana).
Hodnocení - 3/10

Tyčinka Červená řepa a černý rybíz

Nutriční hodnoty (na 100g) - 1729 kJ, T - 16 g, S - 63 g, B - 6 g
Složení - cereálie 35% (ovesné vločky 19%, rýžový crispies 16% (rýžová mouka, cukr, ječný sladový výtažek, jedlá sůl)), maltózový sirup, řepkový olej, mléčná poleva 9% (cukr, rostlinný tuk (hydrogenovaný palmový olej), sušená syrovátka, kakaový prášek, sušené odtučněné mléko, emulgátor: sojový lecitin, přírodně identické aroma mléka, lískových oříšků a čokolády), sojová drť pražená, tekutý invertní sirup, sušená červená řepa 4%, ochucovací pasta 3% (černý rybíz 15%, cukr, glukózový sirup, regulátor kyselosti: kyselina citrónová a jablečná, koncentrovaná borůvková šťáva, výtažek z černé mrkve, zahušťovadlo: pektin, aroma, barvivo: karamel), zahuštěné plnotučné mléko slazené (mléko, cukr, laktóza), bramborová vláknina.
Dojmy jsou v podstatě stejné jako u přechozí tyčinky - sladké ovesné vločky a rýžové křupinky slepené dohromady. Chuť řepy ani rybízu není nijak znát. A bez polevy (opět naštěstí jen cik-cak cákance) bych se obešla i tady.
Hodnocení - 3/10

Tyčinka Tvaroh a podmáslí

Nutriční hodnoty (na 100g) - 1840 kJ, T - 15,7 g, S - 64,1 g, B - 10 g
Složení - cereálie 41% (rýžový crispies 21% (rýžová mouka, cukr, ječný sladový výtažek, jedlá sůl), ovesné vločky 20%), maltózový sirup, řepkový olej, poleva s jogurtem 8% (cukr, rostlinný tuk (hydrogenovaný palmový olej), sušená syrovátka, sušený jogurtový prášek 2%, emulgátor: sojový lecitin, kyselina citrónová, aroma), sojová mouka, tekutý invertní sirup, sušené podmáslí 2,6%, tvaroh v prášku 2% (tvaroh v prášku, dextróza, regulátor kyselosti: kyselina citrónová, aroma), zahuštěné plnotučné mléko slazené (mléko, cukr, laktóza), ovesná vláknina, jedlá sůl.
Tahle tyčinka mi asi ze všech třech chutnala nejvíc, přišlo mi, že je v ní trochu cítit chuť tvarohu, byť podle složení ho tam zas nijak moc není. Ale podstata je stejná - opět sladké cereálie slepené dohromady a pocákané polevou.
Hodnocení - 4/10


A celkově? Jsem ráda, že jsem díky swapu tyčinky vyzkoušela, nemůžu říci, že by byly nějak špatné nebo mi vyloženě nechutnaly, ale nemám důvod si některou z nich koupit znovu. Nenadchly ani složením (cukrový sirup, palmový olej...) ani chutí. Tyčinky ochucené zeleninou bych čekla míň sladké, resp. spíš slané. Navíc není ani moc cítit ta deklarovaná zelenina (tvarohová byla v tomto směru o něco lepší). Takže podle mne tyčinky nijak nevybočují z řady dalších cereálních tyčinek - v tomhle moje očekávání nenaplnily.

Žádné komentáře:

Okomentovat