sobota 20. února 2016

Ovesná placka

Já obvykle snídám doma míchané sypané musli a jen občas to proložím něčím jiným (ovesná kaše s ovocem, domácí moučníkem, celozrnný chleba s burákovým máslem a banánem...). Říkala jsem si, že by to občas chtělo nějakou další změnu - aspoň o víkendu, kdy je na nějaké experimenty víc času (když vstávám na poslední chvíli do práce, tak je zalití musli horkou vodou a přimíchání jogurtu bezkonkurenčně nejrychlejší variantou Mrkající). Původně jsem plánovala blogerkami často zmiňovaný mugcake, ale nakonec jsem při výrobě dnešní snídaně nechala inspirovat článkem na blogu Dom by Dom. Jen jsem si množství ingrediencí upravila na lžíce, protože je to jednodušší než vážení, a použila jsem klasické mléko i jogurt.




Takže já jsem použla
na placku
6 vrchovatých lžic ovesných vloček (mletých z Lidlu), 90 ml mléka, 1 vejce,
půl lžičky oleje na pánev (použila jsem kokosový),
na ozdobu
vrchovatou lžíci burákového másla, 2 lžíce bílého jogurtu (Hollandia), 1/2 velkého banánu
Příprava je jednoduchá - všechny suroviny se rozmixují, vzniké těstíčko se vlije na rozpálenou pánev vytřeou olejem a smaží se po obou stranách . Obracet jsem ji musela pomocí talíře - při pokusu obrátit placku obracečkou jsem se bála, že se mi zlomí (a na obracení prohozením jsem zbabělá).


Hotovou placku jsem z poloviny potřela bílým jogurtem (Selský od Hollandie je na to ideální, protože je hustý)
a z poloviny burákovým máslem (z amerického týdne v Lidlu). Jogurtovou půlku jsem pak obložila kolečky banánu a překlopila na ni arašídovou polovinu (tuhel fázi už jsem zapomněla zdokumentovat). Váhala jsem, jestli ji trochu nepřisladit sušenou třitnovou šťávou nebo medem, ale nakonec jsem se obešla bez doslazování a bylo to dobré i tak.
Dominice z blogu Dom by Dom děkuji za inspiraci na snídaňové jídlo, které jsem určitě nedělala naposledy Smějící se

Žádné komentáře:

Okomentovat