úterý 31. května 2016

Jogurt Revital s chia

"Revital - první jogurt s chia seminky" - reklama, která na mne vyskakovala z televize i z bilboardů u silnice... A dosáhla nakoenc svého - když jsem narazila na tyhle jogurty u nás v práci v kantýně, tak jsem si je ze zvědavosti koupila ... (byť jinak ochucené jogurty jinak kupuji spíš výjimečně).
Chia seminka alias seminka šalvěje hispánské se nyní řadí mezi superpotraviny pro svůj obsah minerálů (vápníku, železa, manganu, fosforu, a zinku), bílkovin, vlákniny a omega-3 mastných kyselin. A to byl asi důvod, proč se jimi výrobce rozhodl obohatit své jogurty. Já jsem se s chia seminky už seznámila - přidávám si je do doma míchaného snídaňového musli, ale byla jsem zvědavá, jak to bude vypadat v průmyslovém provedení. Na ochutnání jsem si vybrala dva druhy -
višňový a angreštový



Základní údaje
Koupeno - v práci v kantýně
Cena - 11,90 (balení 145 g)
Výrobce - Olma
Složení - kmléko, ochucující složka 25% (cukr, višně 30%, resp. angrešt chia semínka 3,2%, zahušťovadla modifikovaný škrob, pektin, koncentrát ze šťávy z citronu a černé mrkve, aroma), mléčné bílkovina, kultury
Nutriční hodnody ve 100 ml - 412 kJ, tuky- 2,4 g, sachraridy - 15 g, bílkoviny - 4 g
Ve složení se oba jogurty lišily jen druhem ovocné složky (a předpokládám taky druhem aroma, které je tam uvedeno bez bližší specifikace). Co mne vyloženě zklamalo, je obsah modifikovaného škorbu použitého jako zahušťovadlo. Chia semínka totiž mají přrozenou schopnost vázat tekutinu, a proto by mohla sloužit jako zahušťovadlo myslím ona. Takže za přídavek škrobu, kterému se v jogurtech snažím vyhýbat, mi přijde zcela zbytečný a u mne má tento výrobek za něj určitě mínus.
Pokud jde o subjektivní dojmy, tak ty špatné nejsou. Jogurt má spíš řidší konzistenci, ale neřekla bych, že se nějak výrazně liší od jiných ochucených jogurtů s obdobným obsahem tuku. Na chuť není špatný (musím říci, že ten zahušťující škrob jsem tam necítila), obsahuje i kousky ovoce. Chia semínka jsou v něm viditelná, ale rozhodně by jich tam mohlo být víc (viz foto obsahu višňového jogurtu).Chutnaly mi obě příchutě, byť angreštová mne zaujala víc - ale to je spíš její neoobyklostí (višňové jogurty dělá kdejaká mlékárna, na angreštový jsem zatím snad ještě nenarazila).


Na pravidelné kupování to nevidím (preferuji bílé jogurty, které si dochutím medem, domácím džemem - no a chia si můžu přidat taky sama), ale možná občas pro změnu ten angreštový ...Mrkající
Hodnocení 7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat