úterý 23. ledna 2018

Bílková roláda se šlehačkou

Zbylé bílky z vánočního pečení obvykle využiju na výrobu sněhových pusinek, které miluju a dělám si je právě jen jednou do roka - v lednu. Jenže letos jsem dostala ještě 4 zbylé bílky od maminky a vyrobit sněhové pusinky ze šesti bílků se i mně zdálo trochu moc. Náhodou jsem narazila na blogu Nitky mého života na recept na bílkovou roládu, což mi přišlo jako zajímavá výzva (můj poslední pokus o roládu jsem z pečícího papíru strhávala po kouskách, které jsem pak použila místo piškotů do pohárů). Jenže v receptu byly oříšky, které jsem doma neměla, takže jsem po netu zapátrala ještě po dalších receptech a nakonec si jejich kombinací vytvořila svůj vlastní.
(Fotodokumentace se mi moc nepovedla - nějak jsem tentokrát neměla šťastnou, nebo spíš šikovnou, ruku a hlavně fantazii, pokud jde o aranzování)



Suroviny
(na plech cca 34 x 24 cm)
4 bílky
60 g cukru krupice
30 g polohrobé mouky
30 g škrobové moučky
2 lžíce kakaa
200 ml šlehačky
moučkový cukr
špetka soli

Z processu výroby (a ty fotky jsou fakt děsné)

Do bílků jsem přidala špetku soli a ušlehala jsem pevný sníh. Pak jsem už jen krátce zašlehala cukr a metlou jsem vmíchala prosátou mouku, škrobovou moučku a kakao. Těsto jsem rozetřela na plech vyložený pečícím papírem (přístě ho lehce potřu olejem - asi půjde lépe stáhnout) a pekla na 180° asi 10 minut. Upečený plát jsem překlopila na další arch pečícího papíru, stáhla jsem papír, na kterém jsem ho pekla, a nechala vychladnout. Mezitím jsem si vyšlehala šlehačku s trochou cukru a tu jsem pak rozetřela na vychladlý plát těsta (příště si část šlehačky nechám na ozdobu - v roládě ji bylo možná až moc). A pak už jsem jen potřený plát zarolovala (pomohla jsem si při tom pečícím papírem, na kterém ležel).
Roládu jsem nechala vychladit a pak už jen podávala. Musím přiznat, že jsme si s mužem skoro celou zlikvidovali během neděle.

Hotovo - můžeme servírovat (a moc jsem se s tím servírováním nepárala)

A při příležitosti upečení rolády jsem zjsitila, že doma nemám tác, na kterém bych ji mohla servírovat v celku - musela jsem ji překrojit a půlku dát na talíř a půlku na malý oválný tácek, který je na fotce. Ale ona ta jedna půlka byla pryč tak rychle, že to snad ani nevadilo :-). Nicméně po nějakém hezkém úzkém, ale delším tácku se kouknu...

Žádné komentáře:

Okomentovat