úterý 24. července 2018

Daniel Cole - Loutkář

Prvotinu Dabiela Coleho - knížku Hadrový panák jsem našla pod vánočním stromečkem (jak se mi líbila si muůžete přečíst tady). Jeho druhý román - detektivní thiller jsem dostala téměř přesně o půl roku později, narozeninám (spolu s krásnou konvičkou, kterou můžete vidět na poslední fotce). Pustila jsem se do něj hned na začátku prázdnin....



Mrtvola nalezená v New Yorku na Brooklynském mostě. Oběť se jmenuje William Fawkes - stejně jako kolega seržantky Emily Baxterové, s nímž rozplétala záhadu "hadrového panáka". Zanedlouho dochází k vraždě ve věznici Belmarsh. Její obětí je vrah z případu "hadrového panáka". Kromě vztahu k "hadrovému panákovi" spojuje vraždy i to, že oběti mají na prsou vyřezáno slovo "návnada" a jejich vrazi, kteří spáchali sebevraždu, slovo "loutka". Nad těmito dvěma
případy začíná spolupráce seržantky Emily Baxterové a dvou agentů FBI Damiena Roucheho a Elliot Curtisové, kteří v té chvíli netuší, že vraždy budou dál přibývat....


Jak je patrné, příběh navazuje na Coleho předchozí knihu Hadrový panák. Kdo ji nečetl, tak asi bude mít trochu problém se zorientovat v souvislsotech (trochu to po půl roce dělalo ostatně problémy i mně). Knížka má zvláštní prolog a i rozjezd vlastního příběhu mi přišel trochu pomalejší, ale pak se děj rozběhne, má spád a člověk je zvědavý, jak to bude dál. Opět mi přišel trochu zmatený závěr (ze kterého se zdá, že bude následovat další pokračování). Ale příběh je napínavý a má zajímavou zápletku a spád, jen tam na můj vkus už bylo trochu moc krve. "Loutkáře", tedy toho, kdo tahal za nitky, se mi odhalit nepovedlo.


Anotace
Od případu Hadrového panáka uplynulo osmnáct měsíců. Hrůza z něj se stále vznáší nad Londýnem, detektiv Wolf zmizel. A jeho kolegyně seržantka Emily Baxterová čelí další sérii nezvyklých vražd - jejich oběšené oběti mají na hrudi vyřezáno slovo "NÁVNADA". Stejně označená těla se začnou objevovat také v New Yorku a do vyšetřování se tak vloží i speciální agenti FBI Damien Rouche a Elliot Curtisová. S přibývajícími mrtvolami stoupá tlak médií. Stopy vedou k dvojici psychiatrů, k nimž zavraždění docházeli, ale ti jsou nalezeni rovněž mrtví - a na hrudi mají vyřezáno slovo "LOUTKA". Kdo je však ten, který tahá za nitky?
Vydal Knižní klub v r. 2018

Žádné komentáře:

Okomentovat