pátek 6. července 2018

Linecký rybízový koláč s tvarohem

Když jsme dojedli třešňovou bublaninu, přišel čas upéct něco z rybizu. Zachtělo se mi nějaké změny (běžně z rybízu peču hrnkovou bublaninu nebo koláč z jogurtového těsta) a vydala jsem se do hlubin internetu pro nějakou inspiraci. Nešla jsem moc daleko - jen na jeden z mých oblíbených blogů - na blog Pradobroty. A opravdu jsem tady inspiraci našla, dokonce takovou, do které jsem použila kostku tvarohu, která už volala po spotřebování. Jen to nebyl recept na koláč rybízový, ale švestkový. Nicméně update na rybízový (a na to, že jsem měla jen jeden tvaroh) nebyl až tak složitý. Originál najdete tady a tohle jsem upekla já....



Suroviny
220 g hladké mouky
100 g másla
50 g moučkového cukru
1 vanilkový cukr
1 vejce
1/2 lžičky prášku do pečiva, špetka soli
250 g tvarohu (měla jsem kostku, ale určitě by šel i vaničkový)
1 vejce
60 g cukru
1 vanilkový cukr
rybíz
drobenka


Utřela jsem vejce s oběma cukry a máslem, přidala mouku smíchanou s práškem do pečiva a solí a rukou zpracovala na hladké těsto. Zabalila jsem ho do fólie a odložila na chvilku do lednice. Do tvarohu jsem vmíchala oba cukry a vejce tak, aby se vše spojilo. Do pekáčku vloženého pečícím papírem jsem namačkala těsto a vytvořila náznak okrajů (mám pekáček cca 3Ox38 cm a těsto mi nevyšlo tak, abych ho mohla natlačit i na okraj pekáčku). Na těsto jsem rozetřela tvarohovou směs a posypala ji obraným rybízem, který jsem ještě trochu pocukrovala. Navrch jsem nasypala drobenku z másla, cukru a hrubé mouky (tu dělám vždycky od oka - přibližně v poměru 1:2:3). Pekla jsem asi 55 minut. Sice máme letitou troubu, která peče hodně-středně-málo a já s tím nastavením v průběhu pečení r§zně čarovala, ale kupodivu ten čas zhruba odpovídá údaji autorky receptu.




Recept si myslím v této rybízové sezóně zopáknu - je to velmi jedlé...

Žádné komentáře:

Okomentovat