úterý 26. dubna 2016

Lawrence Sanders - Trhák

Tuhle knížku jsem dostala před časem v jednom ze swapů, kontrétně ve swapu Knížka a vy, ve kterém jsme si se spoluswaperkou vyměnily již přečtené knížky. Swap sice proběhl už v únoru, ale já se ke knížce od Jitky dostala až teď, koro po dvou měsících, protože době jsem měla rozečtenou Husitskou epopej. No a než jsem ji dočetla, koupila jsem si ve slevách svou oblíbenou Agathu (Christie - Vždyť je to jen hračka) a pak nového Vondrušku (Mrtvý posel) a obě dostaly přednost - prostě jsem šla prvně "na jistotu" a pak do neznáma (od tohto autora jsem nejen nic nečetla, ale ani jsem o něm nikdy neslyšela)




Z anotace knihy
Román o zločineckém gangu, který ke své činnosti použil námět spisovatelky detektivních románů.
Ve snaze, aby se její romány co nejvíce přiblížily skutečnosti, naplánuje autorka vyloupení klenotnictví. Zorganizuje loupež, najme gang a vše průběžně zachycuje ve své knize. V závěru celé akce však zjistí, že její "spolupracovníci" jsou lidé z podsvětí, kteří chtějí loupež dovést až do konce a že se všichni dostali do popředí zájmu mafie. Konečné vyznění pak nepostrádá určité překvapení.
Hlavní hrdinkou je dosud úspěšná autorka mnoha detektivních románů, které najednou nakladatel sdělí, že její knížky už tolik netáhnou a jsou odtržené od reality. Rozhodne se proto, že napíše román, který bude naprostto reálný. Pod falešnou identitou začne plánovat zločin - vyloupení klenotnictví. Jeho přípravu chce dotáhnout až téměř do konce a svým najatým kumpánům zmizet až těsně před zahájením celé plánované loupeže. Všechny své kroky při plánování loupeže průběžně zachycuje a tyto zápisky se mají stát základem její nové knihy, kteá bude absolutním trhákem.
Jenže pak se něco zvrtne. A ne jednou, ale hned dvakrát. A to, co mělo být jen základem pro literání příběh, náhle začíná žit svým vlastní (a to sakra nebezpečným) životem.
Tahle knížka není klasickou detektivkou, kde je na začátku zločin a v průběhu děje se pátrá po jeho pachateli (které já mám nejraději). Je to spíš napínavý příběh s kriminální zápletkou. První část děje, kdy se plánuje loupež, se mi poněkud vlekla, druhá část - odehrávající se poté, co se všechno zvrtlo - má větší spád a četla se líp.
Knížka jako celek mne nijak nenadchla (mj i proto, že mám raději klasické detekktivky, kdy je na začátku záhada a na konci rozluštění), ale ani vyloženě nezklamala.

Žádné komentáře:

Okomentovat