neděle 17. dubna 2016

Tvarohové řezy s meruňkami


Kdysi dávno jsme doma pekli koláč, kterému jsme říkali tvarožník. Pak nějak upadl v zapomnění - mimo jiné proto, že do něj přišlo kromě kila tvarohu taky čtvrt kila másla, víc než čtvrt kila cukru a tuším 4 vejce (Magdaleně Dobromile by se asi líbil)… Pak jsem někde zahlédla podobný recept, ve kterém chybělo máslo (a byly v něm meruňky), tak jsem si řekla, že provedu malý up-date a zkusím takovou trochu odlehčenou variantu inspirovanou právě tímto receptem. Myslím, že se docela vydařil (byť tedy chutnal hlavně mně, manžel až tak moc nadšený nebyl - něco podle jeho chuti udělám zas příště). A tady je



Suroviny
500 g odtučněného tvarohu
250 g polotučného tvarohu
2 vejce
80 gcukru
1 vanilkový cukr
1 vanilkový pudink
kl prášku do pečiva
40g dětské krupičky
meruňkový kompot (já měla 1 plechovku)
máslo, hrubá mouka - na formu

Vejce jsem ušlehala s cukrem do pěny, zašlehala jsem tvaroh nakonec přidala pudinkový prášek smíchaný s práškem do pečiva a krupičkou (tedy - tentokrát s hrubou moukou, protože jsem zjistila, že krupička došla a nechtělo se mi v osm večer běhat po baráku a loudit u sousedů ani ne pět deka krupičky). Do pekáčku (velikost asi 30x20 cm) vymazaného máslem a vysypaného hrubou moukou jsem rozetřela půlku tvarohové hmoty, pokladla ji meruňkami a překryla druhou vrstvou tvarohové hmoty. Pekla jsem v troubě vyhřáté na asi 180° zhruba 40 minut.
Určitě časem někdy zopakuji, možná místo meruněk zkusím broskve.

Žádné komentáře:

Okomentovat