úterý 12. dubna 2016

Vladimír Vondruška - Mrtvý posel

Knížky Vladimíra Vodrušky mám ráda - jak obě jeho řady historických detektivek (Hříšní lidé království českého s královským prokurátorem Oldřichem z Chlumu i Letopisy Královské komory s královským písařem Jiřím Adamem z Dobronína), tak jeho historické romány. Když jsem dočetla druhý díl Husitské epopeje (psala jsem o něm tady), tak jsem si říkala, že si dám od historie chvíli pokoj. Ale pak jsem v knihkupectví narazila na jeho další historickou detekttivku, neodolala jsem a koupila... A hned jak jsem ji donesla domů, tak jsem se pustila do čtení...




Z anotace knihy
Královský písař Jiří Adam z Dobronína nalezne u dveří svého domu těžce zraněného muže. Umírající stihne ještě povědět, že se chystá jakési spiknutí, jenže umře dřív, než stačí povědět víc. Jiří Adam z Dobronína pochopí, že pro úspěch svého pátrání musí smrt onoho muže zatajit. Nejdříve však musí zjistit, kdo to je a proč se v posledních dnech objevoval u všeho důležitého, co se na Starém Městě pražském stalo. Pomalu začíná skládat střípky skoro neuvěřitelného zločinu. Jenže proti němu stojí mocní nepřátelé.
Jak je z anotace knihy patrné, patří tento příběh do řady Letopisy Královské komory. Tentokrát se na pátrání, které se odehrává především na Starém městě pražském, kromě Petra - pomocníka královského písaře a jeho ženy Dorotky, podílí i dávný přítel a spolužák Jiřího Adama - bývalý notář Ulrich z Jenišova a jeho hospodyně. Víc o ději prozrazovat nebudu - přece jen je to detektivka....
Musím ale přiznat, že tato kniha mne úplně nenadchla. Je sice psaná docela čtivě, vtáhne člověka do děje, ale zápletka i celé rozuzlení mi přišlo na jednu stranu překombinované, místy jsem se v tom trochu ztrácela, na druhou stranu v některých věcech ne úplně dotažené (vím - zní to trochu schizofrenně, ale takový mám z knžiky dojem). Už jsem od V. Vondrušky četla lepší detektivní příběhy, a to jak z této řady, tak z řady s Oldřichem z Chlumu. Trochu bych řekla, že to souvisí s tím, že spisovatel vlastně pracuje na několika "projektech" - souběžně vychází Husitská epopej, další příběhy Jiřího Adama i Oldřicha z Chlumu (mimochodem k poslední knize s Oldřichem z Chlumu Zločin na Bezdězu, který vyšel někdy na podzim, jsem měla dost podobné výhrady)
Takže celkově hodnotím knížku spíš průměrně, byť vyložené nezklamala.

Žádné komentáře:

Okomentovat