sobota 25. února 2017

Chia puding

V lednovém Brandnooz boxu jsem měla mimo jiné i mandlové mléko Alpro - celou litrovku. Protože při první setkání mne na pití mandlové mléko zrovna moc nenadchlo, tak jsem přemýšlela co s ním. Na jeden ze způsobů zužitkování mne přivedla Ráďa z blogu Nesni svůj život, žij svůj sen, která fotku chia pudingu měla ve svém posledním článku Z mého talíře (krabičky). Jenže tam neměla poměry surovin, tak jsem zapátrala na internetu, nechala se inspirovat (nejvíc asi tady) a pustila se do toho.
No - první pokus úplně nevyšel (místo pudingu jsem vyrobila něco o dost tekutějšího), takže jsem si recept přizpůsobila...

To je ten povedenější, co už měl alespoň trochu konzistenci pudingu


Suroviny
100 ml mléka (mandlového nebo jakéhokoliv jiného)
1 banán
trochu javorového sirupu
3 lžíce (polévkové) chia semínek

Postup je jednoduchý - banán s mlékem ponorným mixérem rozmixujeme, přidáme chia semínka a javorový sirup, promícháme, nalijeme do sklenice a necháme přes noc v lednici odstát. Chia semínka absorbují tekutinu, takže směs tak trochu zgelovatí a vytvoří pudingovou konzistenci. Před konzumací jsem pak ještě chia puding nahoře ozdobila ovocem.
Jako snídani nebo svačinu si chia puding ještě určitě někdy udělám, je to docela zajímavá změna.


Při prvním pokusu jsem se držela původního receptu, který na jednu porci počítal s 200 ml mléka (dala jsem spíš o něco míň), polovinou banánu a jednou polévkovou lžící chia semínek. Nevím, kde soudruzi z NDR udělali chybu Nevím, jestli to bylo kvalitou semínek, velikostí lžíce nebo banánu, ale každopádně po celonočním odstátí v lednici výsledek neměl pudingovou konzistenci ani náhodou. Při pokusu ozdobit "puding" ovocem jahody tak trochu tonuly (banán už se pak držel na jejich "zádech"). Takže jsem ovoce vyjedla lžičkou a zbytek vypila jako koktejl smoothie (jak se teď říká). Ale ani tak to nebylo špatné.

Na fotce je vidět, jak se jahody do smoothie potápějí, později šly ke dnu ještě trochu víc

A jako bonus na závěr něco o chia seminkách.
Chia semínka jsou plody šalvěje hispánské, což je rostlina z čeledi hluchavkovitých pocházející z Jižní Ameriky. Jsou zdrojem vitaminů, minerálů, aminokyselin i zdrojem nenasycených mastných kyselin Omega 3 a 6 v ideálním poměru 1:3. Omezují chuť k jídlu, jsou dobře stravitelná. Díky svým unikátním účinkům se řadí mezi superpotraviny. Chia v kombinaci s vodou vytváří gel, který pomáhá tělo hydratovat zevnitř. Hydratují tělo po dobu minimálně 5 hodin díky schopnosti nasát vodu a desetinásobně zvětšit vlastní hmostnost.

(Fotka - zdroj - Passion food blog)

Žádné komentáře:

Okomentovat