středa 22. února 2017

Hrnkové knedlíky

Hrnkové knedlíky jsem chtěla pro změnu už dlouho vyzkoušet, ale pořád jsem se k tomu nějak nemohla dostat. Houskové knedlíky jíme jen k pár jídlům (smetanová houbovka, svíčková, kuře na paprice a rajská, kterou ovšem moc nedělám), tak zas ta alternativa klasických pořád nějak nebyla potřeba.
Až tento víkend se to nějak vhodně sešlo... V průběhu týdne jsem si na blogu Tři plus jedna přečetla článek od Danky právě o hrnkových knedlících a v sobotu jsme poněkud neplánovaně pozvali na večeři syna. V mrazáku se našla krabice smetanové houbové omáčky, které jsem před časem uvařila poněkud obří kastrol, takže už chyběla jen příloha. Sáhla jsem tedy po Dančině receptu a jen jsem zaměnila polohrubou mouku za hrubou, protože hrubá mi s houskovými knedlíky líp ladí




Suroviny
1 hrnek hrubé mouky
1 hrnek mléka
1,5 starší housky nakrájena na kostičky
2 vejce
máslo nebo sádlo
sůl

Z výroby jsem fotky udělala, ale a fotku kompletního talíře, kde by byly ty knedlíky i s omáčkou, jsem ovšem nějak zapomněla...

V míse smícháme mouku, žloutky, sůl, mléko a housku nakrájenou na drobnější kostičky. Z bílků ušleháme pevný sníh, který opatrně vmícháme do těsta. Klasické snídaňové hrnky (nejlépe takové, které mají rovný tvar) důkladně vymastíme a rozdělíme do nich těsto. Mně s téhle dávky vyšly 3 klasické čtvrtlitráky. Hrnky dáme do kastrolu s vodou a ve vodní lázni (pod pokličkou) vaříme cca 30 min. (záleží i na velikosti hrnků, takže případně ozkoušíme špejlí). Hrnky z knedlíky vyndáme z vody, necháme chvilku odstát, vyklopíme a nakrájíme.

Je to fakt jednoduché, nepříliš pracné ... (a neupatlám si u toho ruce). Vlastně teď vůbec nechápu, proč takhle knedlíky nedělám už dávno. Danko - díky, žes dal na blog recept v pravý čas Usmívající se.


Žádné komentáře:

Okomentovat