pondělí 20. února 2017

Vlastimil Vondruška - Dobronínské morytáty

Novinka od Vlastimila Vondrušky Dobronínské morytáty vyšla překvapivě nikoliv před Vánoci (to by ji u nás nejspíš někdo našel pod stromečkem), ale až v lednu. A bylo to vlastně dobře - díky tomu jsem ji dostala od manžel jako náplast na virózu, díky které jsem na začátku února strávila na deset dní na neschopnce. A měla jsem si tak čím krátit čas strávený v posteli.




Anotace knížky
Na počátku adventu přijíždí Jiří Adam z Dobronína s pomocníky bakalářem Petrem a jeho ženou Rozárkou na svůj statek na Vysočině, kde hodlá během Vánoc odpočívat. Ale ihned po příjezdu ho vyhledá stařena, která byla kdysi jeho kojnou. Prosí o pomoc, protože se ztratil její vnuk. Jiří Adam z Dobronína záhy najde jeho mrtvé tělo v opuštěném mlýně. Před očima se mu začnou odvíjet vzpomínky, jako by se vracel do doby, kdy v Dobroníně vyrůstal. I když je advent a křesťané by měli očekávat narození Páně, dojde k dalším mordům a smrt hrozí i jemu. Naštěstí má své dva oddané pomocníky


Jak je patrné i z anotace knihy, jde o další příběh z řady Letopisy královské komory. Zatímco minulý příběh Jáchymovští démoni vracel v čase do doby, kdy Adam z Dobronína začína svou kariéru královského písaře, zde už vystupuje jako zralý muž. Nicméně minulost hraje svou roli a vzpomínky na ni ovlivňují vyšetřování. Jako ve většině detektivek se ukáže, že některé věci jsou trochu jinak (a některé vzpomínky možná trochu iluzí).
Kníža se mi četla příjemně, má podle mého názoru docela dobrou, uvěřitelnou zápletku i rozuzlení, děj hezky plyne... Jen to, že polovinu info získává pomocník vyšetřovatele v postelích dívek a žen, které se kolem případu mihnou, se mi ve Vondruškových detektivkách jeví už jako nudné klišé (tentokrát tedy zpestřené tím, že Petr má čerstvě po svatbě s Rozárkou, takže se mu do lůžka cizích žen uléhat nechce).


Další knížka se asi objeví až za delší dobu. Jednak jsem začala číst další díl Husitské epopeje (odpět od V. Vondrušky), což je pěkná bichle, takže bude chvíli trvat, než se pročtu na její konec (taky teď, když už jsem opět v pracovním procesu, tomu čtení tolik nedám - jednu nebo dva kapitolky večer před spaním a pak mi začtnou padat víčka ...)

Žádné komentáře:

Okomentovat