středa 14. června 2017

Daphne Du Maurier - Neohlížej se, miláčku

Knížku Neohlížej se, miláčku od Daphne de Maurier, jsem měla půjčenou z knihovny. Kdysi jsem od této autorky četla její asi nejznámější román Živá a mrtvá, o kterém už si pamatuju vlastně jen to, že se mi líbil. Když mi tato kniha náhodně padla k nihovně do ruky při prohlížení regálu s čerstvě vrácenými knihami, řekla jsem si "Proč ne?"



Anotace
Výbor z novel a povídek známé anglické autorky zahrnuje převážně příběhy s tajemstvím a prvky hororu.
Velmi dobře napsané i přeložené, napínavé a současně přiměřeně psychologizující. Pozoruhodná je zejména novela Křížová cesta, která s ironickým nadhledem líčí jeden den pobytu skupiny turistů z anglického venkova v Jeruzalémě, jejich diamentrálně odlišné pocity i zájmy. Zajímavý je i sugestivní popis Svatého města.
Knížka vyšla v r. 1995


Je slepá slečna skutečně medium? Co se stalo v bungalovu 62 a souvisí to nějak s obyvateli bungalovu 38? Jaký výzkum vlastně probíhá na zapomenuté základě? Existuje "šestá energie"? Různé otázky a taky různí hrdinové (manželský pár na výletě v Benátkách, anglický učitel na dovolené v Řecku, skupina anglických turistů v Jeruzalémě, vědec…). Každá povídka má své tajemství, na jehož odhalení jste zvědaví (a u té, co ho vlastně nemá, jste zvědaví, zda ho nakonec mít bude…). Prvky hororu jsem tedy v povídkách nenašla, ale jinak dávám anotaci zapravdu - je to příjemné čtení s trochou tajemna.

Žádné komentáře:

Okomentovat