neděle 18. června 2017

Salát z mangoldu s kuřecím masem

Z náhlého popudu mysli jsem si na trhu koupila svazek mangoldu. Nikdy jsem z něj nic nevařila, ale měla jsem matný dojem, že se s ním nakládá jako se špenátem. A protože venku bylo slušné horko a já nějak neměla chuť na nic teplého, opustila jsem myšlenku, že si z něj udělám omáčku na špagety. A když ne teplé jídlo, je jasnou volbou salát. Zvlášť když jsem sama doma... Není to žádný sofistikovaný recpet, ale spíš taková rychlovka - jako inspirace.



Suroviny
1/2 svazku mangoldu
150 g kuřecích prsou
půl kelímku zakysané smetany
sezam, sůl, grilovací koření
olej, česnek

Z mangoldu jsem odkrojila silnou část řapíků a trochu jsem listy překrájela. Kuřecí maso jsem nakrájela na proužky, osolila, okořenila grilovacím kořením a promíchala s černým sezamovým semínkem. Kousky jsem orestovala na troše oleje (použila jsem sezamový, ale spíš proto, že ho mám doma a potřebuju ho dopotřebovat, než že by to byla nutnost). Orestované maso jsem nechala vychladnout a mezi tím jsem si přirpavila zálivku ze zakysané smetany, kterou jsem ochutila česnekem a solí. Na pokrájený mangold jsem nandala maso, doprostřed dala zálivku, posypala jsem ji ještě černým sezamem... (vyfotila jsem to a pak zamíchala, díky čemuž přestal salát vypadat fotogenickySmějící se)

A takhle málo elegantně salát vypadal po promíchání - těsně před konzumací

A jako bonus na závěr něco málo o mangoldu, který myslím zas není tak úplně známá zelenina
Mangold je přímo nabitý prospěšnými látkami, ne nadarmo byl považován ve středověku za léčivou rostlinu. Obsahuje vitamíny (A, B a C), minerály (hlavně draslík, hořčík, fosfor a vápník). Díky obsahu rutinu má účinky proti zánětům a je dobrý na cévy. Je super pro diety: má hodně čistící vlákniny a málo kalorií. Má také prokazatelné účinky při skleróze (zejména díky betainu). Mangold má více kyseliny šťavelové než špenát, ta reaguje s vápníkem, který pak tělo nemůže využít. Proto se nedoporučuje jíst najednou více než 200 gramů nebo zvýšit příjem vápníku.

Žádné komentáře:

Okomentovat