neděle 11. června 2017

Mátový sirup

Když jsem v příloze MfDnes narazila na recepty věnované výrobě sirupům, zachtělo se mi experimentování - domácí sirupy jsem ještě nedělala. Byla jsem zvědavá, jestli se mi povede Ze sirupů, které v té příloze byly, jsem si vybrala sirup mátový, a to z jednoduchého důvodu - potřebná surovina mi roste na chalupě na zahrádce (na rozdíl třeba od rebarbory a jahod). Vyhovovalo mi i dávkování na hrnky, které šlo snadno upravit (experimentální dávku jsem rozhodně nehodlala vyrábět z kila cukru). Recept jsem ještě prokonzultovala s dalším recepty na netu a na základě toho trochu poupravila (hlavně podle blogu Vaříme s Marcelou).



Suroviny
1 hrnek cukru
1 hrnek vody
1 hrnek nasekaných lístků máty
2 citrony
(použila jsem hrnek o obsahu 0,5 l)


Do hrnce dáme vodu s cukrem a vaříme asi 5-8 minut, pak přidáme šťávu z citronů a nasekanou mátu, necháme přejít var. Zakryjeme pokličkou a necháme 3 - 4 hodiny odstát. Přes sítko přelijeme do lahví vypařených horkou vodou, uzavřeme a uchováme v chladu.
Druhou várku jsem dělala tento týden (jen poloviční) a na jejím základě jsem upravila množství citronu (poprvé jsem na půl litru vody dala jen jeden). První várku jsem nechala pro okamžité použití, tu druhou jsem zasterilizovala ve sklenici od nějakého džemu napozději (do lahve si ji přeliju až před použitím)


První várka se docela vydařila - sirup je tedy hodně sladký (ale to jsou sirupy všechny, pro mne, která většinou nesladí, zvlášť). Už jsem sirup vyzkoušela na ochucení vody s citronem a není to špatné. Jen je potřeba najít optimální ředění. Určitě v průběhu léta udělám ještě nějaký další - až zas máta obroste (teď je obraná téměř dohola).


Žádné komentáře:

Okomentovat