středa 2. srpna 2017

Cuketová směs na topinky


Směs na topinky z cukety už jsem dělala (viz recept v tomto článku), ale vůbec mne nenapadlo, že bych si ji mohla zakonzervovat na zimu. Oči mi otevřela až Martina z blogu Moji šťastní andělé svým článkem Delikatesní cukety, ve kterém měla recept na topinkovou směs (a pak ješta na omáčku ve stylu Uncle Bens).
A protože jsme díky mému vlekoucímu se kašli (kterému panující vedra nějak nedělají dobře) zůstali o vikendu doma, rozhodla jsem se, že se v konzervování cukety inspiruji. Už proto, že manžel, který byl v týdnu na chalupě zkontrolovat zedníky, dovezl dvě obří cukety, které nám tam za dobu naší nepřítomnosti narostly.
Samotný recept jsem přizpůsobila svým chutím a tomu, co jsem měla aktuálně doma. V podstatě jsem vlastně využila ten loňský...



Suroviny (vše je jen orientační)
750 g cukety
2 cibule
5 stroužků česneku
2 bílé papriky
2 velká rajčata
1/2 skleničky (cca 100 g) sušených rajčat v oleji
1/2 malé sklenice kečupu
lžíce oleje
lžíce worchestru
sůl, pepř, chilli


Cuketu jsem oloupala a vykrojila z ní vnitřek se semínky. Dužinu jsem nakrájela na malé kostičky. Na kostičky jsem nakrájela i ostatní suroviny - papriku, rajčata, sušená rajčata. Česnek jsem nasekala na plátky. Na oleji (přidala jsem i olej slity ze sušených rajčat) jsem nechala zesklovatět cibuli , přidala jsem česnek, papriku, cuketu, sušená rajčata a nakonec čerstvá rajčata. Dochutila jsem solí, worchestrem, chilli, trochu opepřila. Všechno jsem za občasného míchání nechala podusit tak dlouho, až se odpařila skoro všechna tekutina, přidala jsem kečup, znovu trochu podusila.
Směs jsem naplnila do malých skleniček (z uvedeného množství jich vyšlo 5) a asi 20 minut sterilizovala.


Martině tímto děkuji za inspiraci k tomu, abych nadbytek cuket uchovala na zimu. A protože to není moc složité a cuketa ještě zbývá (vzdor tomu, že jsem z ní ještě upekla mufiny), tak si v týdnu dám možná ještě jedno "kolo".

Žádné komentáře:

Okomentovat