sobota 26. srpna 2017

Cuktetový salát

... byl jeden ze způsobů, jak naložit s cuketou, který jsem ještě nevyzkušela. Inspiraci na něj jsem objevila na stránkách Štěstí v mém životě už před delším časem (konkrétně v červenci tady), ale pořád nebyla příležitost ho udělat. Nakonec jsem si ho vyrobila jako krabičkový oběd do práce, když nám nevařila závodka. Salát je variabilní, takže jsem se nedržela přesně Álina receptu, ale udělala jsem si vlastní variaci (ovlivněnou i tím, co zrovna bylo v lednici)



Suroviny (na 1 porci)
2 malé cukety (asi patnácti centimetrové)
1 vajíčko
kousek tvrdého sýra
půlka červené kapie
lžička steakové hořčice
3 lžičky bílého jogurtu
3 lžičky majonézy
sůl, pepř


Cuketu jsem oloupala a nakrájela na kostičky. Ty jsem vhodila do vařící vody, nechala přejít var. Slila jsem je, propláchla hned studenou vodou a nechala okapat. Kapii, vajíčko i sýr jsem nakrájela na malé kostičky, přidala okapanou cuketu, majonézu, jogurt (na mne je samotná majonéza hodně těžká, takže ji do všechno nastavuji právě jogurtem), hořčici a dochutila solí a pepřem. A pak už šup do krabičky a ráno se mnou salát putoval do práce. V receptu sice byl psaný jako příloha ke grilovnanému masu, ale chutnal mi i bez masa, jen s dalamánkem.
A Ále patří dík za rozšíření mého repertoáru receptů na likvidaci cukety.

Žádné komentáře:

Okomentovat