pondělí 7. srpna 2017

Pomazánka z cukety

Když jsem řešila, co s přerostlou cuketou, vzpomněla jsem si, že jsem nedávno někde četla recept na pomazánku z lilku. A napadlo mne udělat takovou cuketovou obdobu. Jen jsem si ji musela trochu uzpůsobit, protože na lilkovou pomazánku se lilek peče nebo griluje, a já experimentovala zrovna v době největších veder. A pustit si troubu ve chvíli, kdy je v bytě 28°a venku 35°, je opravdu to poslední, co člověk chce. Takže z toho byla taková improvizace na druhou...

Nevypadá to zrovna vábně, co?


Suroviny
cuketa (množství viz foto)
lžiča tahini pasty
1-2 stroužky česneku
citronová šťáva (asi ze 1/4 citronu)
olej, sůl, pepř


Cuketu jsem nakrájela na kolečka (asi 1 cm silná), která jsem překrojila na polovinu a vykrájela část se semeny (není moc dobrá). Kolečka jsem nasolila, nechala vypotit a otřela papírovou utěrkou. Pak jsem je opékala na rozpáleném oleji do změknutí. Z opečených cuket jsem odkrojila slupku. Kousky cuket jsem dala do mixéru, přidala jsem česnek, sůl, lžicku tahini pasty a rozmixovala jsem do pomazánkovité konzistence.
Mazala jsem na topinky a sypala strouhaným sýrem, druhou polovinu jsem snědla namazanou na chleba doplněnou kolečky cherry rajčat (dokumentace chybí, protože to byl oběd do práce).


Slibuju, že příště před focením tu opatlanou mističku otřu ...

Postup je vlastně hodně podobný výrobě hummusu. U této pomazánky je ovšem dominatní chutí česnek. Ale není špatná a objevila jsem tak další způsob, jak cuketu likvidovat.
Přístě zkusím cuketu upéct v troubě (nebo ugrilovat), ale to bude muset být opravdu menší vedro.

Žádné komentáře:

Okomentovat