úterý 22. srpna 2017

Cuketovozázvorová marmeláda s pomerančem

"Cuketová marmeláda? To jako fakt?" To bylo první, co mne napadlo, když jsem na netu narazila na článek Aničky z blogu Agnieszka a jeji kratochvíle. Pak jsem si ho ale přečetla a řekla si "Proč vlastně ne?". Cuketa je vlastně chuťově poměrně neutrální, dá se zkombinovat téměř s čímkoliv a do čehokoliv. Nakonec - už jsem ji použila do pomazánky s česnekem i do muffinů s čokoládou, což jsou opravdu věci diametrálně rozdílné. A protože jsme si z chalupy přivezli další dva poměrně obří kousky, rozhodla jsem se, že to zkusím. V podstatě jsem využila Aniččin recept, jen jsem mírně upravila poměry surovin.



Suroviny
1 kg cukety (oloupané s odstraněnými semeny)
1 pomeranč
3 citrony
50 g zázvoru
350 g cukru
Gelfix Dr. Oetker 3:1


Cuketu jsem nakrájela na kostky (o hraně cca 1 cm), dala do kastrolu a nechala pomalu dusit. Ze začátku jsem kastrol nechala přikrytý, aby cuketa pustila vodu, pak už jsem ji nechala odkrytou (pokud by měla tendenci se přichytávat, je možné ji zezačátku malinko podlít). Přidala jsem oloupaný a na kousky pokrájený pomeranč. Když byla cuketa měkká, tak jsem do ní přimíchala šťávu citronů a najemno nastrouhaný zázvor. Nechala jsem všechno malinko zchladnout a rozmixovala ponormým mixérem. Rozmixovanou směs jsem znovu přivedla k varu a dál postupovala podle návodu na želírovacím přípravku - tedy přidala jsem Gelfix rozmíchaný ve dvou lžících cukru a za stálého míchání nechala minutu provařit. Pak jsem přidala zbytek cukru a povařila dalších 5 minut. Hotovou marmeládu jsem plnila do malých skleniček a ještě pro jistotu 10 minut sterilizovala.


Marmeláda má krásnou barvu (nevěřila bych, že přidáním jednoho pomeranče a kousku zázvoru do světle zelené cukety dosáhnu takovou žlutou) a zajímavou chuť, ze které je nejvíc patrný zázvor. Pokud se pustím ještě do jedné dávky, tak možná dám o něco méně zázvoru a přidám ještě jeden pomeranč ( pokusím se tak místo cuketovozázvorové marlemády s pomerančem vyrobit pro změnu marmeládu cuketovopomerančovou se zázvorem.


Každopádně nelituji, že jsem se to výroby marmelády z cukety pustila a děkuji Aničce za inspiraci.

Žádné komentáře:

Okomentovat