úterý 19. června 2018

Řada Active protein Meggle


Řada výrobků Activ protein je (alespoň pro mne) relativní novinkou. Novinkou, na kterou jsem se dívala docela skepticky, protože mléčné výrobky jsou samy o sobě poměrně dobrým zdrojem bílkovin, takže mi nebylo jasné, v čem je přidaná hodnota této řady, která by zdůvodňovala vyšší cenu. Ale když jsem na výrobky této řady narazila v Lidlu v rámci slevové akce, tak jsem se rozhodla, že je vyzkouším. Vybrala jsem si tři její zástupce - ochucený tvaroh, jogurt a mléčný nápoj (kromě nich patří do této řady ještě mléko a sýr cottage se seminky).
A můj názor si můžete přečíst právě teď



Nejdřív základní údaje společné pro všechny tři výrobky
Koupeno - Lidl
Výrobce - Meggle (vyrábí se na Slovensku)

Tvaroh ananas

Balení - 180 g. Cena - 19,90 (akce, běžná cena kolem 34 Kč)
Složení: tvaroh jemný hrudkovitý 83%, ochucující složka 17% ( cukr, voda, ananas 30%, modifikovaný škrob, aromata, regulátor kyselosti: kyselina citrónová, zahušťovadlo, pektiny, barvící extrakt z kurkumy)
Výživové hodnoty (ve 100 g): Energie 486 kJ, tuky 1,5 g, sacharidy 11 g, Bílkoviny 15 g.
Vyrábí se ještě ve variantě čokoláda.
Tvaroh má hrudkovitou konzistenci a i když je poněkud sušší, než jsem čekala, tak mne chuťově příjemně překvapil. Jsou v něm drobné ananasové kousky a má opravdu ananasovou chuť. Docela zasytí - měla jsem ho na dvě svačiny. Má průhledné palstové víčko, ve kterém je přidaná plastová lžička, takže umožňuje jak bezproblémové uschování nedojedeného zbytku, tak konzumaci mimo domov.
7/10

Jogurt čokoláda

Balení - 180 g. Cena -9,90 (akce, běžná cena je kolem 23 Kč)
Složení: Odtučněné mléko, ochucující složka 17 % (voda, cukr, kakaový prášek 10,5 %, hořká čokoládová poleva 6 %: kakaová hmota, cukr, kakové máslo, emulgátor: slunečnicový lecitin; karamelizovaný cukr, modifikovaný škrob, aroma, regulátor kyselosti: kyselina mléčná; stabilizátor: guarová guma),mléčné bílkoviny, smetana, jogurtová kultura.
Výživové hodnoty (ve 100 g): Energie 428 kJ, tuky 2,3 g, sacharidy 12 g, bílkoviny 7,9 g.
Vyrábi se ještě ve varintě jahoda nebo bílý bez příchuti
Jogurt je jemný, "hladký", jen měl na mne trochu řidší konzistenci (jsem zvyklá na hustou Hollandii). Čokoládová příchuť chutná dobře, jen by mohl být trochu méně sladký.
6/10

Mléčný nápoj banánový

Balení - 330 ml. Cena - 19,90 (akce, běžná cena kolem 35 Kč)
Složení: odtučněné mléko 58%, mléčné bílkoviny, banánová složka 1,8% (kukuřičný škrob, cukr, prášková banánová složka 16,7% (banánový prášek 58,5%, maltodextrin), přírodní aroma, stabilizátor: karagenan, barvivo: karoteny), cukr, vláknina (inulin), enzym laktáza
Výživové hodnoty (ve 100 ml): Energie 321 kJ, tuky 0,2g, sacharidy 8,7g, bílkoviny 9,2g.
Vyrábí je ještě ve variantě čokoláda nebo vanilka.
Nápoj chutná po banánech a ani se mi nezdálo, že by příchuť měla uměléaroma, kterého jsem se trochu bála. Vychlazený nebyl špatný. Neobsahuje laktózu, takže to může být zajímavá varianta pro ty, kdo trpí její intoleranci.
7/10

Chuťově u mne všechny tři výrobky docela uspěly. Horší je to s tím, čemu říkám "poměr cena - výkon". Když totiž porovnám obsah bílkovin (což je to, čím se tato řada "pyšní"), tak to nijak úžasně nevychází. Zejména v případě tvarohu, kde se dají výrobky s jen o něco málo nižším obsahem bílkovin pořídit téměř o polovinu levněji, v případě jogurtu lze najít variantu dokonce s vyšším obsahem bílkovin, ale mírně nižší cenou.
Samozřejmě úplně nejlépe cenově vyjde, když si ochucený tvaroh, jogurt nebo mléko udělá člověk sám doma (a ještě se při tom vyhne různým aditivům). Občas je ale potřeba rychlá svačina a hotový ochucený výrobek se hodí, takže bych po ananasovém tvarohu nebo po banánovém nápoji klidně sáhla - pokud by cena byla o něco nižší....
(Tento článek není nijak sponzorován ani ovlivněn výrobcem, všechny tři výrobky jsem si koupila sama)

Žádné komentáře:

Okomentovat