sobota 23. června 2018

Ve Stříbře

Ve Stříbře už jste se mnou jednou byli - tady. Ale z ve foťáku mi zůstalo pár fotek, které jsem tam na záčátku června udělala, když jsem se tam z chaty zcela prozaicky vypravili na nákupy (a tak na oběd). Tak třeba se se mnou do tohoto západočeského městečka podíváte znovu



Na střbrském náměstí je zcela určitě nejnápadnější stavbou radnice - budova s kráznou sgrafitovou výzdobou. Byla postavena v průběhu 16. století. Renesanční část budovy zaujímá místo dvou měšťanských domů. K rozšíření vstupní části do dnešní podoby došlo po požáru v roce 1588. Podle nedávných zjištění byl autorem přestavby Albrecht Vlach Gryson, autor renesanční radnice v Plzni. Zadní části objektu byly výrazně upraveny a rozšířeny v 19. století. V tomto období byla rovněž provedena rekonstrukce fasády a sgrafit dle návrhu prof. V. Schwerdtnera. Figurální sgrafita představují údajné založení města Soběslavem I. v roce 1131, hájení města proti křižákům v roce 1427 a alegorii spravedlnosti. Poslední nákladnou obnovou prošla radnice v letech 1990 - 1997.
Zdroj: Informační stránky města Stříbra
Taky se vám budovy s tímto typem výzdoby líbí? Mně přijdou takové elegantní...






Kostel Všech svatých, na jehož věž lze vystoupit. Lze, lze..., ale ještě jsem tam nebyla (a to už na chatu ke Stříbru jezdím přes 25 let) Pořád se na to chystám, ale zatím nám to nikdy nevyšlo - buď bylo zavřeno, nebo jsme spěchali a nebo jsem na to zapomněla. Ale ve Stříbře jsme určitě nebyli naposledy, takže jednou mi to vyjde...



A na závěr něco materiálna - fotka z oběda, na který jsem se stavili v reatuaraci Avena (jen pár kroků od náměstí a radnice). Losos na grilu se zeleninovým salátem. A malinová limonáda. Dobré to bylo všechno.


Žádné komentáře:

Okomentovat