neděle 3. června 2018

Vajíčkový salát s cherry rajčátky

Původně jsem dneska chtěla psát o Stříbře, kam jsme na chvilku zajeli z chaty nakoupit nějaké nezbytnosti. Ale foťák s fotkami zůstal na chatě na stole a bez nich by to nebylo ono.
Takže místo fotek ze Stříbra tu bude tip na letní večeři, která tak trochu souvisí ještě s milulým víkendem na chalupě. Dostali jsme totiž od sousedů, kteří chovají slepice, dvacet vajec a bylo s nimi třeba něco podniknout, aby se nám doma nezačala klubat kuřata.... Nebude to žádný kulinářský zázrak, ale starý známý vajíčkový salát - pouze trochu vylehčený do teplého počasí.



Suroviny (1 porce)
3 vejce
(já měla 4, protože byla hodně mrňavá)
5-8 cherry rajčat
1 kávová lžička majonézy
2 lžíce bílé Hollandie
1/2 kávové lžičky plnotučné hořčice
sůl, pepř


Vajíčka uvaříme na tvrdo, oloupeme a nakrájíme na kostky (já to beru dvěma kráječi - jeden krájí na plátky a druhý pak naplátkované vajíčko na šestiny), rajčátka nakrájíme na čtvrtky. Vše dáme do misky, přidáme hořičici, jogurt a majonézu. Osolíme a opepříme podle chuti, lehce promícháme a necháme vychladit. Podáváme s pečivem - mně k tomu chutná celozrnné. Klasický vajíčkový salát by na mne byl v teplém počasí příliš těžký, tenhle salát je díky tomu, že je většina majonézy nahrazená jogurtem, i díky přidaným rajčátkům lehčí.

Žádné komentáře:

Okomentovat