středa 27. června 2018

Třešňová bublanina

Třešňová sezóna si žádá i třešňovou bublaninu. Obvykle ji dělám podle receptu na hrnkovou bábovku (kakao samozřejmě vynechávám), ale tentokrát jsem si řekla, že vyzkouším nějaký jiný recept. A sáhla jsem po receptu Kluků v akci (hodilo se mi, že do ní přijde víc vajec, ta jsem potřebovala spotřebovat) a malinko jsem si ho upravila.



Suroviny
100 g másla
130 g cukru krupice
(v původním receptu bylo 150g moučky)
5 vajec
160 g hladké mouky (směs klasické a špaldové)
(v původním receptu bylo 150 g)
1 lžíce kypřicího prášku
(v původním receptu byla 1 lžička)
třešně


Ze všeho nejdřív jsem si oddělila bílky od žloutků. Máslo jsem ušlehala s polovinou cukru, po jednom jsem přidala žloutky a vyšlehala směs do pěny (tedy - vyšlehal robot). Z bílků jsem ušlehala pevný sníh, do kterého jsem zašlehala zbytek cukru. Mouku jsem promíchala s práškem do pečiva. Do žloutkovomáslové pěny jsem postupně vmíchala prosátou mouku a ušlehaný sníh. Těsto jsem rozetřela na plech s vyšším krajem (rozměr cca 30x20 cm), pokladla vypeckovanými třešněmi a dala péct do trouby vyhřátě na 170°C. Pekla jsem asi 35 - 40 min.


Myslím, že se tahle bublanina povedla, jen příště ještě uberu malinko cukru a přidám trochu mouky - zdála se mi dost sladká (i když manžel si tedy nestěžoval ani když jedl ty kousky pocukrované kvůli focení). Ale nepochybuji, že v letošní třešňové sezóně určitě dojde ještě i na tu hrnkovou bublaninu (pokud nás nepřekvapí špačci a třešně, co zůstaly ještě na stromě, neoberou)

Žádné komentáře:

Okomentovat