středa 22. srpna 2018

Chris Carter - Zloba

Tuhle knížku mi doporučil manžel, který ji měl půjčenou od kolegy, s tím že je hodně napínavá a mohla by se mi to líbit. Od autora této knížky jsem zatím nic nečetla, ale kriminální thillery mám docela ráda a zrovna jsem neměla v hledáčku jinou knihu, tak jsem se nechala snadno zlákat a pustila se do čtení.



Díky náhodné autonehodě se vkufru jednoho z aut najdou dvě zohavené uříznuté hlavy. Řidič auta, který je zatčen pro podezření z obou vražd, odmítá mluvit s kýmkoliv jiným než s losangelským detektivem Robertem Hunterem. Ukáže se, že podezřelý a detektiv Hunter mají cosi společného a Hunter se tak stává součástí vyšetřovacího týmu FBI, který má zjistit, zda podezřelý řidič auta je skutečně vrah nebo jen oběť jakéhosi složitého komplotu. A protože je vystudovaný psycholog, není odhalení toho, zda lže či mluví pravdu vůbec jednoduché. Navíc se ukazuje, že by celý případ mohl Huntera zasáhnout víc, než by se dalo předpokládát.


Jde o klasický krimithriller, který se točí kolem hrůzných případů sériových vražd. A jejich pachatelem je vrah, který není úplně typický... Knížka se dobře čte, je napínavá a pokaždé, když už se zdá, že autor vyčerpal všechna překvapení, vytáhne z rukávu další eso, které příběh zase posune dál nebo někam trochu jinam. Pokud máte rádi krimithillery, tak by se vám knížka nejspíš bude líbit. Pro mne to byl jeden z nejnapínavějších thllerů, který jsem četla (poslední kapitoly jsem dočitala dost po půlnoci, protože jsem knížku nedokázala odložit). Jen upozorňuji, že příběh je dost děsivý a brutální, ale to už detektivky s motivem sériových vrahů bývají (na druhou stranu jsem neměla pocit,že by si v brutalitách autor liboval nadmíru).


Anotace
Na počátku příběhu dojde k podivné autonehodě a vzápětí je zatčen muž, podezřelý z dvojnásobné sadistické vraždy. Následující vyšetřování vede k odhalení vraha, který nejméně pětadvacet let unášel, mučil a vraždil oběti po celých Spojených státech, aniž měl někdo tušení o jeho existenci. Podezřelý tvrdí, že je jen pěšákem v obrovském labyrintu lží a klamu - dá se mu věřit? To má zjistit detektiv Robert Hunter, tentokrát "pohostinsky vystupující" ve službách FBI. Ve svém šestém příběhu odhaluje Hunter děsivá tajemství, která se ho tentokrát týkají osobně a otevírají staré rány z jeho minulosti.
Vydalo nakl. BBart v r. 2016

Žádné komentáře:

Okomentovat