sobota 18. srpna 2018

Tiramisu do skleničky

Máma přivezla na chalupu dvě krabičky čerstvého sýra mascarpone - ať prý z něj něco vyzkouším udělat. Přiznám se, že jsem z mascarpone žádný mocučník nedělala. Většinou se snažím moučníky spíš odlehčovat a tento sýr má hodně vysoký obsah tuku (o kalorické hodnotě ani nemluvím). Ale když už jsem mascarpone měla, vzala jsem to jako výzvu. A protože jsem si vzpomněla, že nám na chalupě stojí lahev amaretta a vzhledem k počasí se mi rozhodně nechtělo nic péct, tak bylo celkem jasno, že zksuím tiramisu. Prohledala jsem pro inspiraci nějaké recepty na internetu a nakonec vzniklo tohle
(Nakonec z toho bylo tedy takové skorotiramisu, protože v nebližším obchodě neměli cukrářské piškoty a musela jsem vzít zavděk běžnými dětskými)



Suroviny
500 g mascarpone
2 vejce
50 g cukru krupice
cukrářské piškoty
100 ml silného espresa
50 ml amaretta
kakao


V misce rozmícháme mascarpone. Oddělíme žloutky a bílky. Žloutky vyšleháme s cukrem do pěny a přimícháme ji k mascarpone, stejně jako sníh ušlehaný z bílků. Do misky nebo hlubokého talíře si nalijeme kávu s amarettem, ve které namáčíme piškoty. Do skleniček dáme vrstvu piškotů, na ni vstrvu krému - opakujeme, dokud skleničku nazaplníme. Upozorňuji, že piškoty se nesmí v kávě rozmáčet, opravdu je třeba jen lehce namočit a ven, zvlášť pokud byste z nouze pracovali jako já s dětskými piškoty, které nasákavaji rychleji než cukrářské. Poslední vrstvou je krém, který uhladíme. Hotové tiramisu poprášíme kakaem (pokud nechcete, aby vám navrhlo,můžete povrch poprášit kakaem až chvíli před servírování) a necháme v lednici aspoň 4 hodiny odležet (lepší je ale nechat moučník odležet přes noc).


Často tenhle moučník určitě dělat nebudu, protože je to fakt kalorická bomba. Ale minimálně ještě jednou ho zkusím - s cukrářskými piškoty, které do něj opravdu patří. No, možná víc než jednou, protože mi fakt chutnal




Žádné komentáře:

Okomentovat