neděle 9. září 2018

Chris Carter - Dvojitý kříž

Tentokrát jsou tu dva články věnované knížkám rychle za sebou. Zásluhu na tom má fakt, že jsem strávila pár dnů ve špitále a tam moc dalších činností, než je čtení, na výběr nebylo - střídala jsem časopisy, knížku a blogy. Kletbu svitků, kterou jsem rozečetla na chalupě, jsem měla rychle dočtenou, a tak manžel půjčil od kolegy další detektivku od Chrise Cartera.



Brutálně umučená mrtvola mladé ženy Robertu Hunterovi připomene sériového vraha, jehož činy před nějakou dobou děsily celé L.A. Tento vrah byl ale dopaden, odsouzen a popraven. Jenže oběť má na šíji vyřezán dvojitý kříž - znamení, které měly všechny oběti předchozí série vražd. Znamení, jeho přesnou podobu a umístění znal jen málokdy. Byl tedy odsouzen nevinný? Ale vždyť všechny důkazy nasvědčovaly tomu, že mají pravého pachatele. A ten se sám přiznal. Navíc nezůstane u jedné vraždy. Mají nové oběti a oběti přechozí série vražd něco společného? Nebo si je vrah vybírá náhodně? Jedna z otázek, která stojí před Robertem Hunterem a jeho novým partnerem Charlosem Carciou.


Ani druhá knížka od tohoto autora mne nezklamala. Svižně se odvíjející napínavý příběh se opravdu dobře čte (i díky krátkým kapitolám), závěr je překvapivý (byť trochu "přitažený za vlasy") - alespoň já jsem tedy vraha neodhalila (a ani jsem neměla podezření). Vraždy jsou tedy opravdu hodně brutální, ale vzhledem k tomu, že Hunter je vyšetřovatelem, který se díky své profesi psychologa, specializuje právě na ty velmi brutální a vyšinuté pachatele a sériové vraždy, dá se asi očekávat, že takové budou ve všech jeho případech.


Anotace
Popravený vrah ožívá a pokračuje ve svém zrůdném díle. Nebo se jeho odkazu chopil šílený napodobitel? A proč? To musí zjistit ostřílený samotář, detektiv Robert Hunter s pomocí svého partnera, nadšeného nováčka Carlose Garcii. Pod luxusem a září neonů města Los Angeles kvasí zločin, temnější než noc… Detektivu Hunterovi se vrací stará noční můra - bestiální vrah znovu útočí. Tentokrát to má ale háček: pachatel, který mučí své oběti s řemeslnou zručností, byl před léty dopaden a popraven. Napodobuje ho někdo? Vrací se nestvůra z onoho světa, aby pokračovala ve svém krvavém řemesle? Nebo snad za hrůzné činy pykal nevinný? Žádná z těch možností není právě lákavá - a je na Hunterovi, aby případ vyřešil.
Vydalo nakl. BB artvr. 2013

Žádné komentáře:

Okomentovat