pátek 26. srpna 2016

Crumble

Crumble je moučník pravděpodobně pocházející z Anglie. Je jednoduchý, rychlý a dá se neustále obměňovat. Poprvé jsem ho ochutnala kdysi dávno u kamarádky, která mi připravila crumble z jablek. Chutnal, ale pak jsem na něj nějak pozapomněla a z paměti se mi po letech vynořil až loni na podzim, kdy na mne z lednice vyčítavě koukal zbytek švestek z chalupy, který už bylo nezbytně nutné spotřebovat.




No a třetí verzi jsem dělala teď nedávno, když jsem měla doma celou vaničku nektarinek a napadlo mne z nich udělat i něco jiného než je rozkrájet do jogurtu. A tentokrát jsem se nechala inspirovat fotkou na blogu Nordic passion a udělala jsem crumble jednoporcové do malých mističek (pozůstatek po creme brullé z francouzského týden v Lidlu).


Postup výroby je hrozně jednoduchý. Z hrubé mouky, mletých ovesných vloček, cukru a másla (v poměru zhruba 3:1:3:2) udělám drobenku. Zapékací misku vymažu máslem a vyrovnám do něj pokrájené ovoce. Zasypu drobenkou a dám do trouby zapéct cca na 200°C. Podávám (sama sobě - manžela tenhle moučník nenadchl) teplé, špatné není doplnit ho trochou zakysané smetany.
Myslím, že na další crumble dojde tentokrát dřív než za třičtvrtě roku - vypadá to, že švestek bude na chalupě opět dost. Škoda, že se neurodila jablka, z těch je crumle taky fajn.

Žádné komentáře:

Okomentovat