čtvrtek 24. listopadu 2016

V. Vondruška - Jáchymovští démoní

Už dlouho, předlouho tu nebyl článek o knížce, kterou jsem přečetla. Ne že bych tedy nečetla, ale dost si půjčuju knižky z knihovny a většinou než se rozhoupu napsat článek a udělat nějakou fotku, tak je čas knížku vrátit zpátky do knihovny.
Tuhle knížku jsem dostala ke svému (dobře utajenému) svátku od manžela. Sice mne poslední dvě detektivky tohoto autora úplně nenadchly, ale když jsem předčasem zjistila, že od něj vyšla nová, tak jsem neodolala a doma se šikovně zmínila a čekala jsem, zda manžel zabere. Zabral... (a kdyby ne, tak bych mu ji možná koupila já k Vánocům)




Z anotace knížky
Již po desáté se setkáváme s písařem Jiřím Adamem z Dobronína, který tentokrát putuje do nově založené osady u stříbrných dolů v Údolí Svatého Jáchyma, kde má za úkol dohlížet na pořádek. Vidina práce láká horníky z daleka a s nimi přicházejí i příslušníci dalších potřebných řemesel. Ne pro všechny je však v osadě místo a mladý rytíř musí záhy po svém příjezdu řešit vraždu místního šenkýře. Na první pohled banální zločin se rychle změní v záhadu, když svědci přikládají vinu démonům. Navíc se ukáže, že šenkýř není první obětí, bohužel ani poslední.

Oproti předchozím příběhům Letopisů Královské komory se tento příběh vrací zpět v čase - do doby, kdy Jiří Adam z Dobronína jako písař Královksé komory teprve začínal a jeho první důležitějším úkolem byla kontrola osady v Údolí Svatého Jáchyma, o jejíž povýšení na město usiloval šlechtický rod Šliků. Jenže situace se zkomplikovala díky vraždě šenkýře v hostinci, kde se Jiří Adam ubytoval. A díky tomuto se Jiří Adam, který nevěří tomu, že vraždu spáchal démon, jak by se zdálo podle stop, dostal k prvnímu vyšetřování, při kterém mohl prokázat svůj důvtip i logické myšlení.
Tento nový příběh Jiřího Adama z Dobronína se mi dobře četl, tentokrát nemá překombinovanou zápletku, na druhé straně nechybí ani trochu překvapení. Zaujal mne víc než předchozí příběh Mrtvý posel, který jsem četla asi před půl rokem.
A ani tentokrát vám neprozradím, kdo je vrah Usmívající se
(snad jedině to, že to není zahradník).

Žádné komentáře:

Okomentovat