neděle 22. ledna 2017

J. K. Rowlingová - Harry Potter a prokleté dítě

Moje dítě (neprokleté Smějící se) na knížkách o Harry Potterovi vyrostlo. Ačkoliv to nebyl příběh určený primárně dospělým, tak jsem jednotlivé díly, které jsme koupili synovi, postupně přečetla i já (a určitě jsem nebyla jediný dospělý). Takže když v polovině roku vyšlo pokračování příběhu po devatenácti letech, bylo mi jasné, že si ho budu chtít přečíst taky.




Anotace
Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší.Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst.

Toto osmé pokračování se od předchozích dílů série zásadně odlišuje - jde totiž o přepsaný scénář stejnojmené divadelní hry, kterou na námět J.K. Rowlingové a Johna Tiffanyho napsal Jack Thorne. Čtenář se v ní posouvá o devatenáct let vpřed, aby se vzápětí zase vracel zpátky. Protože synové někdejších dvou úhlavních nepřátel - Harryho a Draca Malfoye se rozhodnou zachránit Cedrika Diggoryho. A to nejde jinak než ovlivněním toho co se stalo v minulosti...

Už to tedy není ten původní příběh, který se mi líbil víc. Ale i tak se mi celá knížka četla dobře (na to, že je psaná formou scénáře - takže v podstatě havně formou dialogů, jsem si rychle zvykla) a byla jsem zvědavá, jak příběh dopadne. Ale myslím, že to není knížka pro někoho, kdo nečetl předchozí díly. Na předchozí příběh Harryho Pottera a jeho přátel navazuje a bez jeho znalosti by celá kniha možná čtenáři nedávala úplně smysl (nebo by se v ním aspoň hodně těžko orientoval).

Žádné komentáře:

Okomentovat