neděle 29. ledna 2017

Avokádová pomazánka ve stylu guacamole

Avokádo je, i když tak nevypadá, ovoce - plod hruškovce přelahodného. Zralý plod je zvenku tmavozelené až černé barvy, uvnitř měkký a světležlutý. Dužina se dobře roztírá - mimo jiné proto, že obsahuje až 80% tuku. Právě díky obsahu zdravých rostliných tuků i díky obsahu minerálů (draslíku, mědi, magnezia, fosforu) i vitaminů se řadí mezi tzv. superpotraviny.
Moje avokádo mělo původně skončit v mé oblíbené pomazánce z lučiny nebo žervé. Ovšem ukázalo se, že mi doma chybí jedna ze dvou základních suroviny (to žervé), takže bylo třeba zvolit náhradní řešení.
Volba padla na guacamole, resp. na jeho verzi upravenou podle dostupných surovin (do klasického guacomole patři ještě koriandr a papričky jalapeňos, s nimiž to v naší domácnosti bylo podobné jako s tím žervé)



Guacamole

je avokádový pokrm, který pochází od Aztéků. Slovo guacamole vzniklo ze slova "ahuacamolli" z jazyka nahuatl, což v překladu znamená "avokádová salsa". Používá se jako pomazánka a jako přísada k dalším jídlům (tolik Wikipedie...)
A teď už můj upravený recept

Suroviny
avokádo
4 cherry rajčátka
šťáva z citronu (cca ze čtvrtky)
kousek cibule
2 stroužky česneku
sůl, chilli, pepř


Avokádo jsem podélně přepůlila, lžičkou jsem vydlabala ze slupky a v misce ji rozmačkala vidličkou. Na rozmačkanou dužinu jsem vymačkala citronovou šťávu a hned jsem ji s dužinou promíchala (dužina avokáda na vzduchu oxiduje, takže pokud se nepokape citronem, tak zhnědne). Přidala jsem nadrobno nasekanou cibuli a rajčátka a prolisovaný česnek, osolila jsem a dochutila pepřem a troškou chill. Pak už jsem vše jen znovu promíchala a bylo hotovo. Věštinu pomazánky jsem namazala na bagetu a ozdobila cherry rajčátky (a zbytek dojedla lžičkou jen tak z misky).
Dobré to bylo a určitě jsem guacamole nedělala naposledy (někdy určitě zkusím verzi s koriandrem).

Žádné komentáře:

Okomentovat