úterý 17. ledna 2017

Pusinky

Po Vánocích mi zůstal v lednici jeden opuštěný bílek. Málem tam zůstal v totálním zapomenutí, ale článek od Danky z blogu Tři plus jedna, která ze zbylých bílků pekla bílkový chlebíček, mi připomněl, že bych s ním měla něco udělat. A protože miluju sněhové pečivo, tak jsem se rozhodla, že si z toho jednoho bílku udělám sněhové pusinky (asi že jsem o Vánocích toho sladkého snědla málo). Na netu jsem našla spoustu receptů a protože jsem kůže líná vybrala jsem si takový, kde se bílky nemusí šlehat v páře.




Suroviny
1 bílek
45 g cukru (písek)
20 g cukru moučka

Bílek vyšleháme s pískovým cukrem (chvíli jsem šlehala - elektrickým šlehačem samotný bílek, pak jsem přidala cukr) tak, aby dělal špičky (když vyndáme metlu, a otočíme ji obráceně, tak špičky měly držet pořád nahoru). Prosátý cukr moučka pak do sněhu už jen lehce zamícháme stěrkou nebo ruční metlou. Pomocí zdobičky stříkáme na plech malé hromádky a sušíme je v troubě (troubu jsem vyhřála na 150°C, po vložení plechu jsem teplotu stáhla na 100° a za použití horkovzduchu sušila asi hodinu a půl). Hotové pusinky musí jít lehce odlepit od papíru.


Vyrobila jsem jich tedy (naštěstí, protože padly během odpoledne) jen pár (necelý plech), ale měla jsem z nich radost. Zůstaly mi hezky bílé (bělejší než na fotkách - hotové pusinky jsem fotila až za šera a je to na fotkách vidět) a byly krásně křupavé - přesně jak to mám ráda.
Takže Dance děkuji za inspiraci.

Žádné komentáře:

Okomentovat